Hlavní obsah

Toyoty a Lexusy budou mít elektronickou servisní knížku

Novinky, Martin Žemlička

Nově prodané Toyoty a Lexusy budou mít namísto papírové servisní knížky elektronickou. Výhodou je jednodušší ověření identity vozidla při následném prodeji i výrazně snazší dohledání údajů, které je při ztrátě papírové servisní knížky problematické.

Článek

České zastoupení Toyoty a Lexusu zavádí od 1. srpna celoevropskou evidenci pravidelné servisní údržby pro nově prodaná vozidla. Na místo ručního zápisu a razítkování papírové servisní a záruční knížky dostanou noví majitelé elektronickou servisní knížku, tzv. TESBook (Toyota Electronic Service Book).

Každé nové vozidlo má pod svým identifikačním kódem karoserie (VIN) elektronický záznam, uložený v počítačích. Tento záznam je aktualizován servisem po každé předepsané servisní údržbě nebo instalaci příslušenství.

Zákazník obdrží tištěný záznam o každé takové události a může si vyžádat i zpětně historii provedených úkonů u servisních partnerů v Evropě.

Elektronická servisní knížka poskytuje ověření identity vozidla, provedené servisní údržby a garanci ujetých kilometrů. To se hodí zejména při následném prodeji vozidla, kdy prakticky nemůže dojít k padělání servisních dokladů nebo stavu počitadla ujetých kilometrů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám