Článek
Elektromobily s energií uloženou v bateriích nejsou kvůli dojezdu a době nabíjení vhodné pro použití v těžkých nákladních vozech. Řada automobilek, které se zabývají tímto odvětvím silniční dopravy, tedy vzhlíží k vodíku. Hyundai přišel se zajímavým konceptem, Mercedes odhalil své plány nedávno.
Nyní se opět přidává i Toyota. Opět proto, že před nějakou dobou ohlásila spolupráci s výrobcem náklaďáků Kenworth na dodávce hrstky vodíkových tahačů pro losangeleský přístav.
Aktuálně ohlášené testování však bude probíhat v Japonsku a v mnohem větším měřítku. Na testu se podílejí firmy Asahi Group, Seino Transportation, NEXT Logistics a Yamato Transport a vodíková nákladní auta budou používat prostě jako běžné dieselové náklaďáky.
Kromě toho bude vozy využívat také Toyota k přepravě dílů mezi svými japonskými závody. „Domácí” je test také proto, že s vodíkovými palivovými články budou jezdit náklaďáky značky Hino, která je jednou z dceřiných firem Toyoty.
Papež bude jezdit na vodík. Dostal speciální Toyotu Mirai
Cílem je samozřejmě snížení emisí CO2 z dopravy. Podle tiskové zprávy automobilky se těžká nákladní auta a autobusy podílí 70 procenty na všech emisích CO2 užitkových aut v Japonsku.
Třínápravový nákladní vůz Hino Profia, který bude jezdit na vodík, má mít dojezd zhruba 600 km na jedno naplnění nádrží. Jeho celková hmotnost je 25 tun, ovšem kolik z toho je hmotnost užitečná, automobilka neuvádí, stejně jako výkon a točivý moment elektromotoru, který bude pohánět kola.
Kromě toho pracuje také na tahači třídy 8, tedy nejvyšší třídy s celkovou hmotností vozidla či soupravy nad 33 tisíc liber (14 969 kg). Základ je také ve voze značky Hino - model z řady XL, která byla letos modernizována. Prototyp má být prezentován v roce 2021.