Článek
V nabídce pro yaris budou čtyři různé typy výbavy, a dva typy karoserie. Třídveřové provedení je ale možné kombinovat výhradně s litrovým benzínovým tříválcovým motorem o výkonu 51 kW a dvěma typy výbavy.
V nabídce pro 3950 mm dlouhý, 1695 mm široký a 1510 mm vysoký model je deset laků karoserie. Modernizovaný yaris se liší víceméně v detailech. Nový je přepracovaný nárazník se zabudovaným difuzorem, přední maska s písmenem X, dále sdružená zadní světla s diodami a jinak tvarovaný dekor kolem registrační značky.
Přehled všech motorizací pro Toyotu Yaris - M.R. 2014 | ||||
---|---|---|---|---|
Motor | 1.0 VVT-i | 1.33 Dual VVT-i | 1.4 D-4D | 1.5 VVT-i Hybrid |
Zdvihový objem, počet válců [ccm] | 998, R3 | 1329, R4 | 1364, R4 | 1497, R4 |
Největší výkon [kW/k] | 51/70 | 73/99 | 66/90 | 74/101 |
Největší toč. mom. [Nm/ot.] | 95/4300 | 125/4000 | 205/1800 | 111/3800 |
Max. rychlost [km/h] | 155 | 175 | 175 | 165 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 15,3 | 11,7 | 10,8 | 11,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,1 | 4,8 | 3,8 | 3,3 |
Zákl. cena 5D verze [Kč] | 269 900 | 284 900 | 379 900 | 369 900 |
Uvnitř v Evropě vyvinutého i vyráběného automobilu jsou nové dekory. Středová konzola se zvedla o 23 mm, řadicí páka je o tři centimetry kratší. Novinkou je i uzavřená schránka na drobnosti. Dotyková obrazovka má nyní větší úhlopříčku 7 palců (dříve 6,1").
Podle Toyoty je jinak naladěný podvozek, který dostal novou zadní torzní příčku. Přepracování se dotklo i motorizací, nejvíce litrového tříválce. Zlepšila se tepelná účinnost motoru, snížila hlučnost a spotřeba paliva. Nižší spotřeba je i u hybridní verze, jakým způsobem se změnila technika, Toyota neuvádí. Ostatní dva motory (dva čtyřválce: zážehový 1,33 VVT-i a vznětový 1,4 D-4D) zůstaly beze změny.