Hlavní obsah

Toyota Yaris prošla lehkou modernizací, má silnější hybridní pohon

Novinky, Adam Rajmont

Yaris dostal hybridní pohon čtvrté generace, nový digitální přístrojový štít a další prvky, díky kterým se změny dají považovat za souhrnnou modernizaci.

Foto: Toyota

Toyota Yaris

Článek

Zvenčí se o žádný výrazný facelift nejedná, yaris dostal pouze novou modrou barvu laku Neptune a volitelná sedmnáctipalcová černá kola.

Uvnitř je nový až 12,3palcový digitální přístrojový štít a inovovaný multimediální systém. Vzhled přístrojového štítu je možné měnit podle nálady řidiče a typu trasy. V nabídce jsou čtyři režimy zobrazení: Smart, Casual, Sporty a Tough. Standardem pro výbavovou linii Comfort je 7" displej, zatímco v provedeních Executive, GR Sport a Premiere Edition najdeme 12,3" jednotku.

Multimediální systém disponuje nově intuitivnějším rozhraním s rychlejší odezvou. V základní výbavě nabízí navigaci na bázi cloudu a systém trvalého připojení.

Zakomponování nové kamery a radaru s větším dosahem v podélném i příčném směru přineslo výrazné vylepšení rozsahu při rozpoznávání rizika nehody. Například předkolizní bezpečnostní systém (PCS) nyní dokáže rozpoznat potenciální nebezpečí čelního střetu s větším množstvím překážek i vozidel v dráze vlastního vozidla – včetně chodců, cyklistů a nově také motocyklistů.

Novinkou je verze Hybrid 130, která doplní stávající Hybrid 116. Nová převodovka společně s větším a výkonnějším motorgenerátorem a upraveným softwarem a hardwarem jednotky řízení energie přinesla 12% nárůst systémového výkonu hybridního pohonu s patnáctistovkou ze 116 koní (85 kW) na 130 koní (96 kW).

Došlo také k nárůstu točivého momentu, přičemž maximální točivý moment elektrického motoru se zvýšil o 30 % v celém rozsahu otáček, ze 141 Nm na 185 Nm.

Výsledkem je lepší akcelerace, a to nejen z místa na 100 km/h, ale zejména při předjíždění. Čas akcelerace z místa na 100 km/h se zkrátil o půl sekundy na 9,2 s a zlepšilo se pružné zrychlení z 80 na 120 km/h, nyní za 7,5 s.

Na českém trhu se novinka začne prodávat ve druhé polovině letošního roku.

Rychlý test Toyoty Yaris Hybrid GR Sport: Stejně dobrá, lépe přitom vypadá

Testy

Test Toyoty Yaris Hybrid: Evropské auto roku jezdí milionově, stojí půl

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám