Článek
Toyota uvolnila další dávku informací o speciálu nazvaném Gazoo Racing Masters of Nurburgring (Gazoo Racing, Mistři Nürburgringu), ve zkratce GRMN.
V základu to bude sice pořád Toyota Yaris, ale moc z ní nezůstalo. Pod kapotu se dostane kompresorem přeplňovaná osmnáctistovka. Že nic takového Toyota ve svém portfoliu nemá? Také to není od Toyoty, ale od Lotusu, konkrétně z modelu Elise.
Samozřejmě, že byl trochu problém agregát vestavět a třeba ho i uchladit, motor byl proto k autu nastaven na 156 kW (212 koní) a 249 Nm. Na přední kola se tyto hodnoty přenášejí pomocí šestistupňového manuálu, mezi nimi a převodovkou je ještě jedna specialita – samosvorný a nastavitelný diferenciál Torsen. Tlumiče jsou od firmy Sachs.
I přes nasazení celkem velkého motoru (s chlazením to bude pořádná pálka), zůstává hmotnost auta na přijatelných 1135 kilogramech, a tak i zrychlení zůstává skvělé – z 0 na 100 km/h to vůz zvládne za 6,7 sekundy, maximální rychlost je 230 km/h. To se budete jednou hodně divit, až vaše BMW někde v Německu předjede „yarísek".
Každopádně si auto můžete koupit i vy. Půjde objednat pouze přes internet a v omezené sérii 400 kusů. Zahájení prodeje je datováno na 27. července, přesně v den Rallye Finland, kde má Toyota svá želízka v ohni.
Cena pro ČR ještě není přesně určena, ale odpíchněme se od té ve Velké Británii. Tam stojí auto v přepočtu asi 820 000 korun. A to je cena modelu GT86.