Hlavní obsah

Toyota Yaris Cross prošla modernizací, má výkonnější hybrid

Nejmenší crossover v portfoliu Toyoty přijíždí s rozsáhlou modernizací pro nový rok. Má silnější hybridní pohon, více jízdních asistentů a nové multimediální rozhraní.

Foto: Toyota

Toyota Yaris Cross po modernizaci

Článek

Yaris Cross je v nabídce od roku 2021, a podobně jako u výchozího hatchbacku Yaris přišel čas na modernizaci. Designu exteriéru se v podstatě netýká, to důležité se odehrálo uvnitř.

Nový je digitální přístrojový štít řidiče, nastavitelný podle situace a potřeb řidiče, jakož i výkonnější a rychleji reagující multimediální systém s větší nabídkou funkcí. V závislosti na výbavové linii je k dispozici 7palcový nebo 12,3palcový přístrojový štít, resp. 9palcový nebo 10,5palcový dotykový displej multimédií.

Digitální přístrojový 12,3palcový štít vyobrazuje kruhové ukazatele, informace a grafiku. Vzhled přístrojového štítu si řidič může upravit podle nálady nebo charakteru trasy. V nabídce jsou čtyři režimy zobrazení.

Novinkou je také digitální klíč dostupný díky aplikaci v chytrém telefonu, vyladěny byly jízdní asistenty včetně adaptivního tempomatu.

Podobně jako sesterský hatchback nyní umožňuje volit ze dvou hybridních pohonů, které představují pátou generaci hybridní technologie včetně nové výkonnější varianty „Hybrid 130“ určené pro nejvyšší výbavy Premiere a sportovně laděnou GR Sport.

Lepší výkon, rychlejší akcelerace

Zavedený full-hybrid 1,5 litru tehdy používá novou převodovku, jejíž součástí je větší a výkonnější elektromotor/generátor energie. Ten společně s úpravami jednotky řízení energie přináší 14% nárůst celkového systémového výkonu, a to ze 116 k (85 kW) na 132 k (97 kW). Zároveň se zvýšil točivý moment elektromotoru v celém pásmu otáček, přičemž maximální točivý moment vzrostl o 30 % ze 141 na 185 Nm.

Výsledkem je zkrácení doby akcelerace z místa na 100 km/h o polovinu sekundy na 10,7 s., pružné zrychlení z 80 na 120 km/h se podařilo zlepšit o 0,4 sekundy na 8,9 s.

Toyota uvádí, že se zapracovalo i na odhlučnění. Na levou stranu uložení motoru byl doplněn dynamický tlumič, do hadice systému sání byl zabudován rezonátor, izolační hmota uvnitř palubní desky nyní obsahuje tři vrstvy místo jedné a v místě mezi motorovým prostorem a čelním sklem je dodatečná vrstva izolační plsti.

Aerodynamický hluk a ruchy od vozovky pomáhá tlumit silnější materiál čelního skla vozu i předních a zadních bočních oken.

Nabídka Toyoty se rozrůstá o nový model. Proace Max už ale dobře znáte

AutoMoto

Toyota představila crossover C-HR nové generace

AutoMoto

Výběr článků

Načítám