Hlavní obsah

Toyota Yaris Cross poprvé naživo: Zaujme zavazadelníkem i novým infotainmentem

Správně vybavená Toyota Yaris Cross má dělenou dvojitou podlahu a zbrusu nový infotainment. K mání je také pohon všech kol nebo poloautonomní parkování a armáda jízdních asistentů je už ve standardu za 435 tisíc korun. Novinku jsme si prohlédli na vlastní oči.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Toyota Yaris Cross

Článek

Víc než rok po online představení Toyoty Yaris Cross nám japonská značka ukázala nového městského bojovníka naživo, byť zatím pouze staticky ve formě prototypu. Vůz, který velikostí sedí přesně mezi běžným yarisem a crossoverem C-HR, je v mnohém lepší než druhý zmíněný – má větší kufr a může mít pohon všech kol.

Foto: Toyota

Brzdová světla jsou od obrysovek kompletně oddělená a mlhovka je vzadu jedna na levé straně.

Jak vypadá zvenčí, už víme dlouho; přídí trochu připomíná vodíkovou mirai a boky nezapřou yaris. Záď je svébytná s jednoduchým světelným podpisem v podobě rovné linky a se sekvenčním rozsvěcením blinkru.

V kabině je podobná základní architektura palubní desky a také výplně dveří, ovšem přístrojový štít je oproti yarisu podstatně odlišný. A taky je Yaris Cross, alespoň ve vyšších výbavách, konečně vybavený novým infotainmentem.

Foto: Toyota

Nový infotainment Smart Connect je oproti staršímu Touch 2 velkým zlepšením i v prototypu.

Toyota mu říká Smart Connect a prototyp, do něhož jsme se mohli posadit, ho měl. Displej je větší, reaguje dostatečně rychle a hlavně jeho rozlišení nevypadá jako z roku 2007, takže oproti staršímu systému je to na první pohled velký skok. Zůstalo ale pár fyzických tlačítek pro návrat na domovskou obrazovku a změnu hlasitosti.

Systém je trvale připojen k internetu a vybaven cloudovou navigací, která má mít vždy online dopravní data a aktualizované mapy a také vědět o pevných radarech. Řidiči také mohou pomocí displeje odesílat informace o případném nebezpečí na cestě do ostatních stejně vybavených toyot. V ceně vozu je předplacení těchto služeb spolu s připojením k internetu na čtyři roky.

Foto: Toyota

Interiér je velmi podobný tomu v yarisu včetně dveřních výplní, ale např. přístrojový štít je zcela jiný.

Nový systém umí bezdrátově spolupracovat s Androidem Auto nebo Apple CarPlay, nerozumí si ale s paketem poloautonomního parkování, kterým Yaris Cross můžete vybavit – v případě, že zvolíte verzi Executive se starším infotainmentem Toyota Touch 2.

Pět výbav, z toho některé jen s hybridem

Executive je prostřední výbava z pěti, které budou na českém trhu k mání od začátku září, kdy se Yaris Cross začne prodávat. Základ se jmenuje Active a jeho součástí jsou ocelová kola, klimatizace, displej v přístrojovém štítu a 7” centrální displej.

Foto: Toyota

Na rozdíl od yarisu i C-HR má čtyřkolku včetně režimu Trail pro náročné podmínky, ale rozevláté drifty nečekejte.

Důležitou součástí základní výbavy je systém Toyota Safety Sense ve své poslední inkarnaci. Ten používá kameru a radar pro funkci automatického nouzového brzdění, které umí v rychlostech 10–80 km/h reagovat i na nepozorného chodce nebo nevychovaného cyklistu; v rychlosti až do 180 km/h reaguje na objekty a vozidla.

Jeho součástí je také nouzový asistent řízení, který pomůže s úhybným manévrem, systém rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat s možností převzetí rychlostního limitu nebo asistent pro udržení v jízdním pruhu, který lze vypnout tlačítkem na volantu.

Foto: Toyota

Sedačky jsou stejné jako v yarisu, což znamená výborné.

Druhý stupeň je Comfort, který přidává mlhovky, parkovací kameru, litá kola, automatické stěrače, kožený volant a větší centrální displej. Již zmíněný Executive přidává LED světla, bezdrátovou nabíječku, bezklíčový přístup, vyhřívání volantu, sedadel i čelního skla, parkovací senzory, 18” litá kola, upozornění na provoz vzadu nebo sledování mrtvého úhlu.

Zajímavým prvkem výbavy je dělená dvojitá podlaha zavazadelníku ve verzi s pohonem pouze přední nápravy, která umožňuje kufr trochu rozdělit. A také zadní opěradla sklopná v poměru 40 : 20 : 40, kdy ten prostřední díl zároveň slouží jako loketní opěrka s držákem nápojů.

Foto: Toyota

Kousky se čtyřkolkou mají i asistent pro sjíždění prudkých kopců.

Verze Adventure k tomu všemu přidává ochranné plasty na náraznících, které jsou stříbrné a jsou samostatným dílem, takže se v případě podření dají vyměnit, a také střešní ližiny. A konečně, nejvyšší a limitovaná verze Premiere Edition má kožené čalounění a elektrické páté dveře.

Ceny a motorizace Toyoty Yaris Cross
VýbavaMotorizaceCena od
Active1,5 Dynamic Force 125 k 6st. manuál FWD435 000 Kč
1,5 Hybrid 116k e-CVT FWD525 000 Kč
Comfort1,5 Dynamic Force 125 k 6st. manuál FWD470 000 Kč
1,5 Dynamic Force 125 k Multidrive S FWD505 000 Kč
1,5 Hybrid 116 k e-CVT FWD560 000 Kč
1,5 Hybrid 116 k e-CVT AWD-i610 000 Kč
Executive1,5 Hybrid 116 k e-CVT FWD625 000 Kč
1,5 Hybrid 116 k e-CVT AWD-i665 000 Kč
Adventure1,5 Hybrid 116 k e-CVT FWD650 000 Kč
1,5 Hybrid 116 k e-CVT AWD-i690 000 Kč
Premiere Ed.1,5 Hybrid 116 k e-CVT FWD695 000 Kč
1,5 Hybrid 116 k e-CVT AWD-i735 000 Kč

Jak již bylo zmíněno, Yaris Cross půjde do prodeje 1. září letošního roku. Už nyní je ale možné ho objednávat v rámci předprodeje. V létě proběhne roadshow, která ukáže vůz u všech dealerů v republice. První zákaznické vozy do ČR dorazí z Francie, kde se auto vyrábí, v říjnu.

Výběr článků

Načítám