Článek
Nový Yaris Cross je přesně tím, co říká jeho název - Yaris na zvýšeném podvozku. Jenže taky má podstatně jiný design, spíš než malé městské auto připomíná větší RAV-4 a trochu taky Lexus UX. Chce vypadat robustně a docela se mu to daří.
Tuhle robustnost je schopen podpořit a svou dle fotek docela velkorysou světlou výšku využít. Třebaže pod kapotou má „jen” tříválec, bude k mání i s elektro-čtyřkolkou AWD-i, která pohání zadní kola elektromotorem.
Toyota v tiskové zprávě mluví zatím pouze o hybridní variantě, která se skládá z 1,5l tříválce, pracujícího v Atkinsonově cyklu, a elektromotoru. Celkový výkon je 116 koní a emise mají začínat pod 90 gramy CO2 na kilometr. Verze s druhým elektromotorem vzadu má emise o 10 g vyšší; její celkový výkon nebyl oznámen.
Čísla spotřeby paliva také nebyla uvedena, ale z hodnot emisí je lze spočítat. 90 g předokolky znamená zhruba 3,8 litru benzínu na 100 km, u čtyřkolky 100 g odpovídá zhruba 4,3 litrům.
Yaris Cross stojí na platformě GA-B stejně jako Yaris. Má tedy stejný rozvor náprav 2560 mm, ale díky převisům narostl na délku na 4180 mm. To je stále velikost použitelná do města. A světlá výška zvětšená o 30 mm zase znamená, že na polních cestách nebudete škrtat o každý kámen.
Automobilka zdůrazňuje versatilitu interiéru tím, že zadní sedadla jsou sklopná v poměru 40:20:40, ale objem zavazadelníku neuvádí. V nabídce ale budou elektrické páté dveře s možností otvírání kopnutím nohou pod nárazník.
Zbytek kabiny je poplatný současné době - velký displej trčí z palubní desky. Vidíme po stranách fyzická tlačítka, jako v dalších Toyotách, a o kus níže je praktický panel ovládání klimatizace. V přístrojovém štítu nečekejte otáčkoměr, vidíme ukazatel aktuálního vytížení pohonného ústrojí. Samozřejmostí je armáda jízdních asistentů a hlídačů, sdružená pod názvem Toyota Safety Sense.
Yaris Cross se má začít vyrábět až v roce 2021 ve francouzské továrně Toyoty, kde vzniká i Yaris. Ceny zatím nebyly oznámeny, ani zda bude k mání i verze pouze se spalovacím motorem.