Článek
Klíčovou součástí, ale zároveň i problémem současných elektrických aut jsou lithium-iontové baterie. Protože vyžadují lithium a ve většině případů také kobalt, jsou na výrobu drahé a neekologické. Toyota si toho je vědoma a pracuje na vývoji různých jiných typů elektrických akumulátorů.
Ve spolupráci s Houstonskou univerzitou v Texasu pracuje na hořčíkové baterii, tedy na takové, v níž místo lithia zastupuje hořčík. V této snaze bylo podle automobilky dosaženo průlomu. Stojí na principu „spojení organické chinonové katody a elektrolytu, jehož základem jsou klastrové sloučeniny boru”, stojí v tiskové zprávě.
Elektromobily, které lze v Česku nabíjet nejrychleji
Nejste-li zběhlí v chemii, nevadí - důležité je, že takováto hořčíková baterie má o dva řády vyšší energetickou hustotu, než předchozí baterie. A vývoj nadále probíhá, takže se všechno bude jistě ještě zlepšovat.
Kromě toho pracuje Toyota ve spolupráci s Panasonikem na lithium-iontových bateriích s tuhým, nikoliv kapalným elektrolytem. To má znamenat dvojnásobnou energetickou hustotu; jinými slovy, baterie o kapacitě 100 kWh by byla stejně velká, jako současná baterie o kapacitě 50 kWh.