Článek
Toyota Mirai nikdy neměla být jen jakýsi koncept. Toyota to s ní myslela tak vážně, že i když na světě prakticky neexistovala infrastruktura na čerpání vodíku, přesto ji nasadila do nabídky. Ne tedy do zcela standardní, zákazník musel opravdu cíleně jít po tomto voze, ale nikdo jiný tehdy takovou variantu nenabízel.
Vodíková Toyota Mirai poprvé na českých silnicích, tankovat musíte v Německu
Šéf Toyoty Takeshi Uchiyamada na mezinárodní konferenci o vodíku potvrdil, že příští rok přijede nová generace. Toyota totiž stále věří, že tyto automobily mají budoucnost a do deseti let se cenově vyrovnají hybridům. Samozřejmě to je spjato s rozvojem čerpacích sítí. Ovšem budoucnost je spojená s vodíkem stejně jako s elektřinou.
Na konferenci se totiž často skloňovalo slovo vodík s potřebami ekologického provozu ne osobních aut, ale naopak velkých tahačů, lodí, vlaků apod. Prostě těch dopravních prostředků, které potřebují překonávat na jedno natankování dlouhé vzdálenosti. To čistě akumulátorové verze nabídnout nemohou. Toyota by tak mohla díky velkým zkušenostem a dlouhému vývoji najít nová odbytiště.
Zbývá připomenout, že stejně jako Toyota věří vodíkovému pohonu i Hyundai, který nyní nabízí i vodíkový crossover Nexo.