Článek
Prodej automobilů Toyota v Japonsku meziročně vzrostl o 33 procent na 878 215 kusů. Prodej ve Spojených státech se naopak o 0,7 procenta snížil a nepatrně přesáhl jeden milion vozů, prodej v Asii klesl o půl procenta přibližně na 1,5 milionu kusů.
V samotném červnu vzrostl celosvětový prodej o deset procent na 898 947 vozidel. Podnik těžil z rostoucí poptávky, včetně poptávky po elektrifikovaných vozidlech, jako jsou hybridy, na klíčových trzích v USA a v v Evropě.
Prodej v Číně zaznamenal v červnu první měsíční pokles za tři měsíce, meziročně se snížil o 12,8 procenta na 174 548 vozů. Za leden až červen prodej v Číně klesl o 2,8 procenta. S poklesem poptávky na tomto největším automobilovém trhu světa se potýkají i velké německé automobilky.
Celá skupina Toyota, což je se započtením výrobce minivozů Daihatsu a výrobce nákladních vozidel Hino Motors, prodala v pololetí 5,42 milionu vozů. Na druhém místě je skupina Volkswagen, která prodala zhruba o milion aut méně. Toyota za pololetí předstihla Volkswagen a další konkurenty už čtvrtý rok po sobě, uvedla agentura Kjódó.