Hlavní obsah

Toyota uvedla koncepty od GR Sport, včetně corolly na rallye

Automobilový veletrh SEMA 2022 konaný od 1. do 5. listopadu přinesl několik zajímavých překvapení, jedním z nejnavštěvovanějších stánků byl pak ten od japonské Toyoty. Značka si totiž do Las Vegas v USA přivezla hned čtyři sportovní modely ze sekce GR Sport.

Foto: Toyota

Toyota GR Corolla Rally

Článek

Speciality Equipment Market Association (SEMA) 2022 je za námi a Toyota se v rámci něj slušně vyznamenala. Do Las Vegas v Nevadě přiletěla z Japonska s koncepčním sportovním hatchbackem, dvěma dragstery a jedním závodním vozem. Všechny jsou především designovým cvičením bez plánované výroby nebo soutěžního nasazení.

Prvním zmiňovaným vozidlem je koncept GR Corolla Rally, tedy ostrý hatchback inspirovaný závodními vozy na mistrovství světa v rallye, kde Toyota používá ostrý Yaris Rally WRC. Koncept představený na SEMA má karoserii z uhlíkových vláken, nové prahové lišty, lemy blatníků, přední splitter a zadní spoiler.

Toyota údajně přehodnocuje svou elektromobilní strategii

AutoMoto

Ostrý hatchback mimo jiné jezdí na speciálních sedmnáctipalcových kolech značky OZ, pod kterým ukrývá čtyřpístkový brzdový systém. Tříválcový motor zůstal téměř beze změn, přibyl mu ale nový airbox a je na něj napojený speciální výfukový systém.

Do „města hříchu“ Toyota přivezla také dvojici vylepšených modelů Supra 2020 GR a GR86, na kterých pracoval tým Toyota Motorsports Garage. Jeden z modelů je určen na závody dragsterů, přičemž urazí čtvrt míle za méně než 11 sekund. Motor zde generuje o 30 až 40 procent větší výkon než sériový třílitrový šestiválec.

Toyota představila další model z řady bZ, rival pro Teslu Model 3 bude k mání jen v Číně

AutoMoto

Druhým speciálem je koncept GR86 Daily Drifter, který svým lakem připomíná skutečná závodní vozidla na driftování. Hlavní myšlenkou bylo vytvořit vůz na každodenní ježdění, které si ovšem může pořídit i běžný automobilový nadšenec s průměrným rozpočtem.

V neposlední řadě je také nutné zmínit poslední speciál, kterým je závodní Toyota GR86 vyvinutá exkluzivně pro závodní sérii GR Cup. Jedná se o šampionát jedné značky, který odstartuje příští rok pod záštitou SRO Motorsport America. Závodní model má šestistupňovou sekvenční převodovku, brzdy Alcon, křídlo z uhlíkových vláken a speciální výfukový systém.

Související články

Výběr článků

Načítám