Článek
Příslušnost modelu Urban Cruiser ke značce Toyota lze rozpoznat podle ztvárnění přídě vozu - mohutné vodorovné žebro začleněné do masky chladiče, vzad ubíhající světlomety nebo členitý nárazník s integrovanými mlhovými světly.
Vzadu zaujme nízké zadní okno a široký rozchod kol v kombinaci s velkými pneumatikami, což tomuto nevelkému autu (na délku čtyři metry) zajišťuje designovou robustnost. Zadní sdružené svítilny se zabudovanými mlhovkami jsou opatřeny krytem ve dvoubarevném provedení v červené a bílé. Do horní části výklopné zádi je zabudováno brzdové světlo z LED diod.
Rozvor náprav (2 460 mm) v kombinaci s krátkými převisy (785 mm vpředu, resp. 685 mm vzadu) zajišťuje překvapivě prostorný interiér. Základní objem zavazadelníku (skromných 314 litrů) lze po sklopení zadních sedadel zvýšit na 749 litrů.
Urban Cruiser se nabízí s novým zážehovým motorem 1,33 l Dual VVT-i s funkcí Stop & Start, nebo vznětovým motorem 1,4 l D-4D se vstřikováním common-rail. U obou motorizací je použita nová šestistupňová manuální převodovka.
Oba motory nabízejí poněkud skromné výkony. Benzínová třináctistovka nabídne výkon 101 koní (74 kW) a 132 Nm točivého momentu. To stačí k maximální rychlosti 175 km/h a zrychlení 0-100 km/h za 12,5 vteřiny. Vznětový motor má 90 koní (66 kW) a 205 Nm. Nejvyšší rychlost je totožná s benzínovým agregátem, zrychlení na stokilometrovou rychlost je o zanedbatelných 0,8 vteřiny rychlejší.
Co se týče prodejů, české zastoupení Toyoty Novinkám sdělilo plán pro letošní rok – 120 prodaných Urban Cruiserů. 70 procent z nich by podle předpokladů mělo mít zážehový motor a pohon 4x4 si pravděpodobně vybere jen každý pátý majitel.
Základní verze s benzínovým motorem přijde na 399 900 korun, nejlacinější diesel je za 479 900 korun. Mezi konkurenty bude patřit mj. Kia Soul nebo Škoda Yeti, která se začne prodávat od září.