Hlavní obsah

Toyota Supra je v Česku k mání ve finální edici, zájemci si pořádně připlatí

2:54
2:54

Poslechněte si tento článek

Několik kusů ze tří stovek vozů Toyota Supra ve finální edici se dostanou i na český trh. Za 3,3 milionu korun čeká nové majitele nejen vzácnost, ale i pořádně vyladěné kupé.

Foto: Toyota

Toyota GR Supra Final Edition

Článek

Supra se v Česku prodává od roku 2019, nyní však kupé na technice BMW Z4 končí. Loučí se finální edicí a do konce roku si lze v Česku uzmout několik vozů z celkem 300kusové série Final Edition.

Přijdou na 3,3 milionu korun, přestože šestiválcová supra ve standardním provedením stála 1,9 milionu. Pravdou ale je, že Final Edition rozhodně není jen o plaketkách a spoileru. Podstatné změny jsou zaměřeny na okruhové použití.

Limitovaná edice, určená pro trhy v Evropě a Japonsku, zaujme už na první pohled agresivními úpravami karoserie, které mají zlepšit aerodynamiku i chlazení. Vpředu vidíme upravený splitter, aerodynamické prvky na nárazníku či nový karbonový odvětrávací otvor na kapotě.

Urban Cruiser se vrací: Toyota představila další SUV pro Evropu

AutoMoto

Podběhy vyplňují lehká kola o průměru 19“ vpředu a 20“ vzadu, obutá do přilnavých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, za kterými je ukryt zesílený brzdový systém Brembo s obrovskými ventilovanými kotouči a výkonnými destičkami. Vzadu vidíme karbonové křídlo, přepracovaný difuzor a dvojité koncovky výfuku.

Přeplňovaný řadový šestiválec z dílny BMW z původního výkonu 250 kW (340 k) a 500 Nm točivého momentu posílil na 320 kW (435 k) a 570 Nm točivého momentu.

Zvýšení výkonu bylo docíleno řadou důležitých úprav včetně přepracovaného sání, úpravy katalyzátoru a vylepšena byla i řídící jednotka. Motor má také předělanou olejovou vanu a zesílené chlazení, aby lépe zvládal hrubé zacházení při jízdě na okruhu. Spojen je výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou.

Významnou změnou prošel také podvozek, který dostal nastavitelné tlumiče KW, používané u závodního speciálu GR Supra GT4, a upravený posilovač řízení. Závodním speciálem byly inspirovány i další úpravy podvozku včetně přepracované geometrie. Supra Final Edition tak slibuje ještě lepší přilnavost a rychlejší průjezd zatáček s minimalizovanou nedotáčivostí.

Kabina dostala karbonová skořepinová sedadla Recaro Podium CF s čalouněním červenou Alcantarou, červené bezpečnostní pásy a doplňky čalouněné Alcantarou. V kufru je pak výrazná výztuha zvyšující tuhost.

Toyota neupřesnila, kolik vozů má pro Česko k dispozici, nabídka ale platí jen do konce roku.

Test Toyoty GR Supra A90: Chvilkami božská, většinou démonická

AutoMoto

Test čtyřválcové Toyoty Supra: Zkrocení

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám