Článek
Supra se v Česku prodává od roku 2019, nyní však kupé na technice BMW Z4 končí. Loučí se finální edicí a do konce roku si lze v Česku uzmout několik vozů z celkem 300kusové série Final Edition.
Přijdou na 3,3 milionu korun, přestože šestiválcová supra ve standardním provedením stála 1,9 milionu. Pravdou ale je, že Final Edition rozhodně není jen o plaketkách a spoileru. Podstatné změny jsou zaměřeny na okruhové použití.
Limitovaná edice, určená pro trhy v Evropě a Japonsku, zaujme už na první pohled agresivními úpravami karoserie, které mají zlepšit aerodynamiku i chlazení. Vpředu vidíme upravený splitter, aerodynamické prvky na nárazníku či nový karbonový odvětrávací otvor na kapotě.
Urban Cruiser se vrací: Toyota představila další SUV pro Evropu
Podběhy vyplňují lehká kola o průměru 19“ vpředu a 20“ vzadu, obutá do přilnavých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, za kterými je ukryt zesílený brzdový systém Brembo s obrovskými ventilovanými kotouči a výkonnými destičkami. Vzadu vidíme karbonové křídlo, přepracovaný difuzor a dvojité koncovky výfuku.
Přeplňovaný řadový šestiválec z dílny BMW z původního výkonu 250 kW (340 k) a 500 Nm točivého momentu posílil na 320 kW (435 k) a 570 Nm točivého momentu.
Zvýšení výkonu bylo docíleno řadou důležitých úprav včetně přepracovaného sání, úpravy katalyzátoru a vylepšena byla i řídící jednotka. Motor má také předělanou olejovou vanu a zesílené chlazení, aby lépe zvládal hrubé zacházení při jízdě na okruhu. Spojen je výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou.
Významnou změnou prošel také podvozek, který dostal nastavitelné tlumiče KW, používané u závodního speciálu GR Supra GT4, a upravený posilovač řízení. Závodním speciálem byly inspirovány i další úpravy podvozku včetně přepracované geometrie. Supra Final Edition tak slibuje ještě lepší přilnavost a rychlejší průjezd zatáček s minimalizovanou nedotáčivostí.
Kabina dostala karbonová skořepinová sedadla Recaro Podium CF s čalouněním červenou Alcantarou, červené bezpečnostní pásy a doplňky čalouněné Alcantarou. V kufru je pak výrazná výztuha zvyšující tuhost.
Toyota neupřesnila, kolik vozů má pro Česko k dispozici, nabídka ale platí jen do konce roku.