Článek
Toyota Supra dostane ve slabší variantě čtyřválcový benzínový motor s turbodmychadlem a zdvihovým objemem 2,0 litru, který produkuje 258 koňských sil a točivý moment 400 N.m. To je samozřejmě méně, než nabídne třílitrový šestiválec (345 koní a 500 N.m), ale pořád je to dost na to, aby byla s autem pořádná zábava. Slabší Supra vystřelí z nuly na 100 km/h za čas lehce nad 5 sekund a pokračuje až k elektronickému omezovači na 250 km/h.
Nástupce Toyoty GT86 změní jméno a má mít podstatně víc síly
A co víc, auto je díky menšímu motoru o téměř 100 kilogramů lehčí, což určitě udělá své s jeho obratností a agilitou. Navíc, motor je díky své kratší délce umístěn blíže ke středu auta a čtyřválcová Supra má tak ideální rozložení váhy v poměru 50:50.
Základní model Supra s názvem Life nabídne na evropském trhu osmnáctipalcová kola, sportovní sedadla z Alcantary, řadu bezpečnostních prvků nebo 8,8 palcový displej infotainmentu. Dalším stupněm výbavy je verze Connect, která přidá třeba navigaci. Paket Sport pak vylepší vůz účinnějšími závodními brzdiči a adaptivním zavěšením nebo aktivním diferenciálem.
Pro nejnáročnější je pak určená verze Premium. Auto bude díky ní mít třeba 12 reproduktorů od firmy JBL, head-up displej, bezdrátové nabíjení telefonu nebo sedadla s pamětí. Toyota navíc bude nabízet i limitovanou edici s názvem Fuji Speedway, která bude mít zakázkový metalický lak, devatenáctipalcová kola, rudá zpětná zrcátka, vnitřek z kůže Alcantara a řadu doplňků z uhlíkových vláken. Vznikne 200 exemplářů.
Ostrý hatchback ze staré školy. Toyota představila Yaris GR
Co se ceny a dostupnosti týče, Toyota zatím mlčí, ale bližší informace o modelu bychom měli znát na začátku března, kdy bude Supra se čtyřválcem uvedena na evropský trh.
A pokud vás zajímá, jak jezdí nejsportovnější Toyota se šestiválcem, sledujte naše stránky. Auto jsme testovali a brzy se s vámi podělíme o naše dojmy.