Článek
O bezemisní budoucnosti automobilového průmyslu dnes mluví většina automobilek, ovšem zatímco evropské společnosti vidí problém ve spalovacích motorech a sází na elektromobilitu, japonské značky vidí problém v emisích uhlíku, které se snaží omezit dalším vývojem a elektrifikací spalovacích motorů.
To potvrzuje i nová spolupráce automobilek Toyota, Subaru a Mazda, které budou spolupracovat na vývoji nových pohonných jednotek. Motory nové generace, vzešlé ze spolupráce, by měly být kompaktní, lépe uzpůsobené pro elektrifikaci, schopné spalovat nové typy uhlíkově neutrálních paliv a budou dál vést k dekarbonizaci.
Každá z automobilek by se měla věnovat vývoji motorů, které jsou pro ni charakteristické. V případě Toyoty to znamená čtyřválcové řadové motory, Subaru se bude věnovat plochým motorům typu boxer a Mazda by měla pokračovat ve vývoji rotačních motorů.
Díky důrazu na kompaktnost by nové motory měly zabírat méně místa, což umožní lépe pracovat s designem, uzpůsobit ho aerodynamice a dále zvyšovat hospodárnost. Automobilky by navíc měly motory uzpůsobit pro spalování syntetických paliv, biopaliv i tekutého vodíku.
Poznatky o nových pohonných jednotkách budou společnosti sdílet, v oblasti produktů, tedy hotových automobilů, ale zůstanou konkurenty. Značka Toyota přitom vlastní zhruba pětinu Subaru a 5 % Mazdy, společnou prací ale automobilky chtějí zachránit budoucnost japonského automobilového průmyslu.
Toyota chce vyrábět zábavná auta se spalovacími motory, dokud to bude možné
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QN_y/WCVJG/toyota-gr86-toyota.jpeg?fl=cro,0,284,5409,3042%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Bugatti postaví zákazníkům benzínku doma, když to bude nutné
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QI_t/N6UGuE.jpeg?fl=cro,0,67,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)