Článek
O bezemisní budoucnosti automobilového průmyslu dnes mluví většina automobilek, ovšem zatímco evropské společnosti vidí problém ve spalovacích motorech a sází na elektromobilitu, japonské značky vidí problém v emisích uhlíku, které se snaží omezit dalším vývojem a elektrifikací spalovacích motorů.
To potvrzuje i nová spolupráce automobilek Toyota, Subaru a Mazda, které budou spolupracovat na vývoji nových pohonných jednotek. Motory nové generace, vzešlé ze spolupráce, by měly být kompaktní, lépe uzpůsobené pro elektrifikaci, schopné spalovat nové typy uhlíkově neutrálních paliv a budou dál vést k dekarbonizaci.
Každá z automobilek by se měla věnovat vývoji motorů, které jsou pro ni charakteristické. V případě Toyoty to znamená čtyřválcové řadové motory, Subaru se bude věnovat plochým motorům typu boxer a Mazda by měla pokračovat ve vývoji rotačních motorů.
Díky důrazu na kompaktnost by nové motory měly zabírat méně místa, což umožní lépe pracovat s designem, uzpůsobit ho aerodynamice a dále zvyšovat hospodárnost. Automobilky by navíc měly motory uzpůsobit pro spalování syntetických paliv, biopaliv i tekutého vodíku.
Poznatky o nových pohonných jednotkách budou společnosti sdílet, v oblasti produktů, tedy hotových automobilů, ale zůstanou konkurenty. Značka Toyota přitom vlastní zhruba pětinu Subaru a 5 % Mazdy, společnou prací ale automobilky chtějí zachránit budoucnost japonského automobilového průmyslu.