Článek
O bezemisní budoucnosti automobilového průmyslu dnes mluví většina automobilek, ovšem zatímco evropské společnosti vidí problém ve spalovacích motorech a sází na elektromobilitu, japonské značky vidí problém v emisích uhlíku, které se snaží omezit dalším vývojem a elektrifikací spalovacích motorů.
To potvrzuje i nová spolupráce automobilek Toyota, Subaru a Mazda, které budou spolupracovat na vývoji nových pohonných jednotek. Motory nové generace, vzešlé ze spolupráce, by měly být kompaktní, lépe uzpůsobené pro elektrifikaci, schopné spalovat nové typy uhlíkově neutrálních paliv a budou dál vést k dekarbonizaci.
Každá z automobilek by se měla věnovat vývoji motorů, které jsou pro ni charakteristické. V případě Toyoty to znamená čtyřválcové řadové motory, Subaru se bude věnovat plochým motorům typu boxer a Mazda by měla pokračovat ve vývoji rotačních motorů.
Díky důrazu na kompaktnost by nové motory měly zabírat méně místa, což umožní lépe pracovat s designem, uzpůsobit ho aerodynamice a dále zvyšovat hospodárnost. Automobilky by navíc měly motory uzpůsobit pro spalování syntetických paliv, biopaliv i tekutého vodíku.
Poznatky o nových pohonných jednotkách budou společnosti sdílet, v oblasti produktů, tedy hotových automobilů, ale zůstanou konkurenty. Značka Toyota přitom vlastní zhruba pětinu Subaru a 5 % Mazdy, společnou prací ale automobilky chtějí zachránit budoucnost japonského automobilového průmyslu.
Toyota chce vyrábět zábavná auta se spalovacími motory, dokud to bude možné

Bugatti postaví zákazníkům benzínku doma, když to bude nutné
