Článek
V posledních letech se objevilo mnoho spekulací, podle kterých se automobilka Toyota, respektive její divize závodních a sportovních vozů Gazoo Racing (GR), připravuje oživit některá dříve slavná jména sportovních automobilů. A minimálně u jednoho z nich jsme zřejmě dostali potvrzení zahájení vývoje.
To mělo zaznít během nedávné akce Rally Japan na Toyota Stadium, kde byl přítomen jak Akio Toyoda, předseda představenstva značky, tak i Yuki Nakajima, viceprezident značky. Otázka redaktorů japonského BestCarWeb ohledně výroby modelu Celica byla původně směřována na Toyodu, ten ji však přehodil právě na Nakajimu.
Právě od něj pak zaznělo, že automobilka model opravdu chystá. „Abych byl upřímný, v tuto chvíli tomu nic nenasvědčuje. Ve společnosti však existuje mnoho lidí, kteří na model Celica netrpělivě čekají. Takže… zajímalo by mě, jestli je v pořádku to říkat na veřejnosti, ale my Celicu postavíme!“ cituje jeho slova BestCarWeb.
Toyota proměnila dostupné kupé v soutěžní rally speciál
Samotný Toyoda se pak ještě pokusil nadšení z veřejného prohlášení lehce zmírnit krátkou humornou výměnnou s Nakajimou, nicméně ten se nenechal zviklat. Celica by se tak měla stát skutečností, stále se však ještě čeká na oficiální potvrzení od automobilky. Otázkou také zůstává typ pohonu a termín představení nového sportovního modelu.
Podle starších zvěstí by nová Toyota Celica mohla být čistě elektrickým sportovním modelem, dost možná čerpajícím inspiraci z konceptu FT-SE, představeného automobilkou v loňském roce. Podle některých zdrojů by však koncept mohl být předobrazem i pro roadster MR2, který je další sportovní toyotou, o jejímž návratu se vedou zvěsti.
Připomeňme, že výroba modelu Toyota Celica probíhala mezi lety 1970 až 2006. Model se dočkal celkem sedmi generací, přičemž z druhé generace celicy vycházela první generace Toyoty Supra. Celica se dočkala také soutěžních speciálů pro rallye, na což automobilka nedávno zavzpomínala konceptem odvozeným od modelu GR86.