Článek
Velké tažení proti naftovým spalovacím agregátům pokračuje. Další automobilka už vyhlásila jejich konec. Po Volvu je to Toyota. Toyota, která si zakládala na svých dieselových jednotkách, na jejich účinnosti s nízkými emisemi. Toyota, která ale měla také velké problémy s několika výrobními řadami nafťáků a která tlačí kupředu moderní hybridní techniku, jak to jen jde.
Výkonný viceprezident automobilky a šéf Toyoty pro Evropu Didier Leroy se rozpovídal v časopisu Auto Express. Prý to nebude okamžitě, ale postupně se nové a nové modely už neobjeví s naftovými verzemi. Příkladem budiž Toyota Yaris nebo C-HR, které už dnes nemají takovou možnost. A bude jich víc.
Toyota C-HR, vizuálně zvláštní hybrid už prošel i redakčním testem. [celá zpráva]
Náhradou budou hybridní pohonné jednotky, jaké dnes nasazují právě do většiny modelových řad. Ovšem úplné odstřižení nebude možné už z toho důvodu, že firma dnes prodává i taková auta, která prostě naftový motor přímo vyžadují – jde například o terénní Land Cruiser a pickup Hilux nebo dodávky Proace. Ale s rozvojem hybridizace očekáváme, že tyto poslední bašty naftových motorů padnou.
Kdy to bude? Oficiální termín vám nikdo zatím neřekne. Ale lze ho odvodit od termínů zpřísňování emisních norem Euro a zákazů prodejů automobilů se spalovacím motorem na některých trzích.