Hlavní obsah

Toyota si věří na absolutní rekord Nordschleife, korunu stále drží Porsche

Novinky, laz

Šéf závodního oddělení se očividně jen tak nechce vzdát soupeření s Porsche ani poté, co Němci opustili sérii Le Mans. Přiznal, že je otevřený pokusu o absolutní rekord na Severní smyčce německého okruhu Nürburgring.

Foto: Toyota

Prototyp Toyoty pro Le Mans by pro rekordní pokus mohl být dále upraven.

Článek

Schyluje se k velké bitvě? Zatímco v královské kategorii série Le Mans zůstala Toyota jako velká automobilka osamocena, k další bitvě s Porsche může dojít na okruhu, který se proslavil jako Zelené peklo.

Na slavném Nordschleife zajelo Porsche 919 Hybrid v loňském roce neuvěřitelný čas 5:19.546. Tedy absolutní rekord. Ovšem se řádnými úpravami, díky kterým je vůz již pro jakoukoli závodní sérii nelegální.

Nejedná se tedy o souboj v rámci nějakých pravidel, cílem je prostě být nejrychlejší. I tak si ale samotná trať plná hrbolů, slepých horizontů a úzkých výjezdů žádá dostatečné kompromisy na to, aby o rekordní čas nebojovaly nesmyslné, ale opravdu všestranné závodní vozy.

Foto: Porsche

Porsche 919 Hybrid Evo stanovilo rekord Nordschleife

Na možnost, že by se do toho Toyota pustila se svým prototypem TS050 Hybrid, odpověděl šéf závodního oddělení automobilky Rob Leupen vcelku nadšeně: „Chtěl bych to vyzkoušet, byla by to zábava. Myslím si, že naše auto by bylo rychlejší než Porsche,“ řekl pro web Motorsport.

Zároveň ale dodal, že oficiální plány na takový pokus zatím neexistují. „Na něco takového potřebujete podrobné plány a rozpočet, nic z toho ale v současné době k dispozici nemáme,“ říká Leupen.

Související témata:

Výběr článků

Načítám