Článek
Mnozí tvrdí, že s příchodem elektrifikace z trhu postupně zmizí manuální převodovky, které pro řadu řidičů symbolizují ten pravý požitek z jízdy. Obecně totiž až na výjimky platí, že si běžný elektromobil vystačí jen s jedním převodem, maximálně pak se dvěma.
Trochu vzrušení do jinak poměrně fádního světa by ale mohla přinést Toyota, která si nechala vypracovat žádost na patent, který se týká klasické manuální převodovky a pedálu spojky pro elektromobily. Systém by pak měl sloužit hlavně jako zpestření pro řidiče.
Samořídící Toyota Supra zvládá projet smykem závodní trať
V patentu se často používá slovíčko pseudo, které naznačuje, že vše bude fungovat na principu jakési simulace, která bude sloužit hlavně k pobavení řidiče a nebude zcela nutná k ovládání samotného vozidla. Toyota v rámci toho hodlá do auta umístit i generátor, který bude simulovat i skutečné chování aut, jenž má manuální převodovku reakcemi na přeřazení.