Článek
Dosavadní hlava automobilky Toyota, Akio Tojoda, byl znám svou nechutí vsadit všechno na kartu elektromobility, jak činí řada jiných výrobců. Jeho nástupce Kodži Sató tento jeho názor nesdílí. Automobilka podle jeho slov, která cituje britský magazín Autocar, urychlí vývoj elektrických aut příští generace. První kousek má přijít od Lexusu, luxusní odnože Toyoty, v roce 2026.
„Abychom více zákazníkům mohli nabídnout atraktivní bateriové elektromobily, musíme zefektivnit strukturu vozu a s nastavením mysli ‚bateriový elektromobil na prvním místě‘ musíme zásadně změnit způsob, jakým pracujeme, od výroby po prodej a servis. Lexus tuto transformaci povede,“ říká Sató.
Zároveň však mají auta být stavěná s ohledem na potřeby regionu, kde se mají prodávat. To mimo jiné znamená, že automobilka nezanevře na spalovací motory zcela a na některých trzích je bude dále nabízet.
Všechny nové toyoty mají také klást větší důraz na konektivitu. Tu zajistí operační systém Arene, který Toyota vyvíjí a podle Jamese Kuffnera, šéfa softwarové divize Toyoty jménem Woven Planet, představí během pár let.
Povýšení Satóa na generálního ředitele Toyoty mimo jiné znamená, že se vzdal vedení Lexusu a Gazoo Racing. Značku Lexus po něm převezme Takaši Watanabe, který dosud vedl projekt Lexus Electrified. V čele divize Gazoo Racing nově bude stát Tomoja Takahaši, který tam dosud vedl vývoj vozidel.