Článek
Unikátní Toyota GR86 Rally Legacy vznikla jako pocta závodnímu speciálu Toyota Celica GT-Four Rally. Pod kapotou dostupného kupé se ukrývá populární přeplňovaný tříválec pohánějící všechna kola.
Inspirací pro vůz se staly soutěžní speciály Toyota ST185 a ST205 Celica GT Four, které se účastnily šampionátu WRC. Soutěžní kupé se proslavilo s bílou barvou karoserie, livrejí Castrol kombinující červenou a zelenou barvu, sadou přídavných světlometů na přídi a jednoduchým křídlem na zádi.
Vůz připravený pro SEMA Show (výstava všeobecně upravovaných aut) je podobně jako skutečný rally automobil vybaven i lehkými koly v bílé barvě a výraznými zástěrkami. Odstrojená a řádně vyrámovaná kabina pak nabídne závodní sedačku, vícebodové pásy a další tradiční vybavení rally vozů. Zajímavostí je pak velmi originálně vyvedený výfuk uprostřed zadního nárazníku.
Tím nejzajímavějším na novém konceptu je však pohonné ústrojí, kdy plochý čtyřválec nahradil napříč uložený 1,6litový přeplňovaný tříválec z ostrého hatchbacku GR Corolla. Motor zůstal naladěn na sériových 300 koní, podle představitelů automobilky by se však dal jeho výkon ještě zvýšit.
Instalace nového motoru, který je spojen se sekvenční převodovkou, vyžadovala drobné modifikace, větší výzvou však bylo zakomponování systému pohonu všech kol, neboť sériová Toyota GR86 je pouze zadokolkou. Automobilka tak musela upravit podvozek i části šasi vozu. Řadu prvků pohonu všech kol navíc použila opět z modelu GR86.
Jak už napovídá slovo koncept v názvu modelu, automobilka bohužel nechystá produkční verzi tohoto nevšedního kupé, které by mohlo nabízet zajímavé jízdní zážitky. Ukazuje však možnost zástavby populárního tříválce do dostupného kupé, které by v příští generaci mohlo dostat právě tuto pohonnou jednotku, ovšem s hybridní asistencí.