Článek
Světové výrobce aut v uplynulém roce zasáhla koronavirová krize, která lidem zabránila v návštěvách předváděcích prostor a automobilky přiměla omezit nebo zastavit produkci. Oba automobiloví giganti tak zaznamenali meziroční pokles globálního prodeje – Toyota o 11,3 procenta a Volkswagen o 15,2 procenta. Toyotu nicméně pandemie zasáhla méně než ostatní automobilky.
Díky oživení na jejích dvou nejdůležitějších trzích, tedy v Číně a ve Spojených státech, i na domácím trhu se jí postupně znovu začalo dařit. Od října se jí odbyt po tři měsíce zvyšoval, uvedla agentura DPA.
Zákaz aut se spalovacími motory v jediné zemi může mít globální dopad

Loňský propad prodeje byl nicméně pro japonského výrobce první po pěti letech. Kromě oživení trhů samotných Toyotě pomohla také agresivní strategie při prodeji nových sériových modelů. V Japonsku od ní loni zákazníci nakoupili 2,16 milionu vozů, v zahraničí pak 7,37 milionu.
Celosvětově sjelo z výrobních linek v továrnách skupiny 9,21 milionu automobilů, což je o 14,1 procenta méně než v předchozím roce.
Automobilkám chybí čipy. Škoda, Volkswagen a další omezují výrobu

„Nesoustředíme se na umístění v žebříčku, ale na službu našim zákazníkům,” řekla k výsledkům firmy její mluvčí. Automobilky se nyní snaží uspokojit rostoucí zájem o elektromobily. Toyota uvedla, že loni se poměr elektromobilů k celkovému počtu prodaných vozů zvýšil na 23 procent z předchozích 20 procent v roce 2019.