Článek
Crossover C-HR představený v roce 2016 ve své době šokoval futuristickým designem, v podobných šlépějích kráčí i nástupce.
Jde o produkční verzi konceptu C-HR Prologue, na který jsme se poprvé podívali koncem roku 2022. Novinka sice tvarově vychází z prvního C-HR, ale je designově uhlazenější. Tomuto dojmu pomáhají i zapuštěné kliky dveří. Zadní dveře se tak otevírají na konvenčním místě oproti dřívější poloze v polovině C-sloupku.
Interiéru dominují 12,3palcové obrazovky, základní verze si vystačí s 8palcovým konzolovým displejem. Výčet nových technologií zahrnuje digitální klíč, sady pokročilých bezpečnostních systémů s autonomní jízdou v dopravních zácpách a plně automatické vzdálené parkovací funkce ovládané chytrým telefonem.
Toyota C-HR poprvé nabízí plug-in hnací ústrojí. Přední kola pohání kombinace dvoulitrového zážehového čtyřválce a elektromotoru. Systémový výkon činí 226 koňských sil a zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou 7,4 sekundy.
Toyota říká, že plně nabitá baterie vystačí na 66 km elektrického dojezdu. Vůz využívá technologii geofencing k rozpoznání, kdy C-HR vjede do zóny s nízkými emisemi, a automaticky se přepne do režimu EV, za předpokladu, že máte dostatečně nabitou baterii.
Výchozí alternativou zůstává rovněž 1,8litrový a dvoulitrový full-hybrid o výkonech 140 a 197 koňských sil, bez možnosti dobíjení ze sítě.
Novou Toyotu C-HR bude možné objednávat online od 17. srpna za dosud neupřesněnou cenu.