Hlavní obsah

Toyota představila crossover C-HR+

3:36
3:36

Poslechněte si tento článek

Automobilka Toyota představila nový elektrický model C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

Foto: Toyota

Toyota C-HR+

Článek

Toyota v oblasti nabídky elektromobilů na evropském trhu dlouhodobě strádala, nyní však představuje již třetí plně elektrický model určený pro evropské trhy, díky kterému bude mít zástupce hned ve třech velikostních segmentech SUV. Mezi malý Urban Cruiser a rodinný bZ4× totiž vstupuje kompaktní C-HR+.

Novinka svým názvem i designem navazuje na populární kompaktní crossover s hybridním pohonem, znak + v názvu ovšem naznačuje, že nepatrně povyrostla. Na délku vůz měří 4520 mm, přičemž rozvor má délku 2750. Díky tomu model slibuje prostornější kabinu, která by měla pohodlně pojmout i čtyři dospělé, a prostorný kufr o objemu 416 litrů.

Technickým základem je čistě elektrická platforma e-TNGA, podobně jako u většího modelu bZ4×, a oba modely jsou technicky spřízněny, obzvlášť v oblasti pohonných ústrojí. C-HR+ ovšem slibuje vlastní naladění podvozku, lepší aerodynamiku a ještě lepší dynamiku.

Urban Cruiser se vrací: Toyota představila další SUV pro Evropu

AutoMoto

Vůz bude dostupný s bateriemi o kapacitě 57,7 kWh a 77 kWh, přičemž maximální dojezd by měl v závislosti na konfiguraci dosahovat až 600 kilometrů dle WLTP. Zatím jde ale pouze o předběžné hodnoty.

Základní baterie bude dostupná pouze v kombinaci s elektromotorem o výkonu 123 kW (167 k) na přední nápravě. S větší baterií nabídne předokolka výkon až 165 kW (224 k), současně však bude dostupná i verze s pohonem všech kol, nabízející výkon 252 kW (343 k) a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Mimo sportovní vozy rodiny GR by tak mělo jít o nejvýkonnější model v evropské nabídce značky Toyota.

Nabíjení s možností předehřevu baterie

Automobilka také zapracovala na systému nabíjení s možností předehřevu baterie a nechybí ani tepelné čerpadlo fungující v synergii s klimatizací i dalšími systémy výhřevu. Palubní nabíječka nabídne standardní výkon 11 kW, volitelně však až 22 kW. Na rychlonabíječce si vůz poradí s výkonem až 150 kW. Některé inovace v oblasti baterií a pohonného systému navíc Toyota v rámci modernizace aplikuje také na model bZ4×.

Samozřejmostí je pak pestrá nabídka bezpečnostních a asistenčních systémů včetně možnosti propojení vozu s aplikací pro vzdálený přístup. V kabině je pak 14“ multimediální systém se speciální navigací pro elektromobily, která zohledňuje dojezd a potřebu nabíjení.

Nová Toyota C-HR+ by se měla na prvních evropských trzích objevit zřejmě ke konci roku 2025, na všechny trhy by pak měla dorazit během roku 2026. Ceny zatím neznáme.

Toyota to s vodíkem nevzdává, představí novou generaci palivových článků

AutoMoto

Toyota je opět největší automobilkou světa

AutoMoto
Související témata:
Toyota C-HR+

Výběr článků

Načítám