Článek
O kombíku corolly se již dříve hovořilo, že bude mít velký prostor pro zavazadla - věc pro českého zákazníka nadmíru důležitou. [celá zpráva]
Paříž odhalila příznivou novinu pro ty, kteří nechtějí tak dlouhé auto - poměrně velký kufr má i hatchback, a to i přes fakt, že je hybridem.
V základní konfiguraci nabídne 361 litrů ve slabší hybridní verzi a 313 litrů jako silnější hybrid. U kombíku jsou tato čísla 598, resp. 581 litrů.
Označením „silnější hybrid” rozumíme 180k pohonné ústrojí, jehož základem je dvoulitrový benzínový motor. Soudě dle drobně zmenšeného zavazadelníku také nabídne baterie s větší kapacitou.
Jeho účel je zcela jednoduchý - nabídnout dostatek síly pod kapotou těm zákazníkům, kteří by běžně hledali něco na způsob přeplňované benzínové patnáctistovky.
„Žádné jiné auto nedokáže nabídnout takovou kombinaci výkonu a nízkých emisí,” stojí v tiskové zprávě hned vedle tabulky s technickými daty. V ní se dočteme, že dvoulitrový hybrid zrychlí na stovku za 7,9 s v hatchbacku a 8,1 s v kombíku. Normovaná spotřeba je u obou karosářských verzí 3,8 litru na 100 km.
Technika slabšího hybridu pochází z priusu a má za základ benzínovou osmnáctistovku. Kombinovaný výkon pohonného ústrojí je 122 koní a normovaná spotřeba je dle tiskové zprávy 3,4 l/100 km. Mnohem větší rozdíl je ve zrychlení - slabší hybridní hatchback potřebuje na 100 km/h 10,9 sekundy, kombík 11,1 s.
Kromě těchto dvou variant má být v nabídce také čistě benzínová dvanáctistovka o výkonu 116 koní. Diesel v nabídce nebude.
Interiér corolly těší příjemnými materiály, dobrou kvalitou zpracování, příjemnými sedačkami a hlavně samostatným panelem k ovládání klimatizace. Na zadních sedačkách je místa tak akorát, aby se na nich dalo cestovat v relativním pohodlí aspoň na krátké trasy.