Článek
Informace přinesl britský web Autocar s odkazem na Simona Humphriese, člena představenstva evropské divize Toyoty.
Podobně jako před lety v případě Range Roveru se i Land Cruiser má více odlišit od zbytku značky Toyota. Nové modely by měly jezdit na elektřinu. Automobilka podle Humphriese „zkoumá nové přístupy k mobilitě, které nejen rozšiřují možnosti Land Cruiseru, ale také posouvají dále svobodu lidí v pohybu“.
„Naši zákazníci věří, že zajistíme, aby byl Land Cruiser schopný a rozkvétal vstříc budoucnosti,“ dodal Humphries.
Předzvěstí menšího, levnějšího Land Cruiseru může být koncept Compact Cruiser, který automobilka odhalila už v předminulém roce. Cílem konceptu bylo podle tehdejších slov automobilky ukázat, jak se idea tohoto vozu „dokáže adaptovat na zcela elektrické a hypermoderní prostředí“ s cílem zaujmout mladší zákazníky s aktivním, outdoorovým životním stylem.
Velikost vozu má zhruba odpovídat již prodávané elektrické Toyotě bZ4X a mohl by s ní sdílet i platformu. Cílová skupina zákazníků však má být ta, kterou zaujme menší verze Land Roveru Defender či Mercedesu-Benz třídy G.
Na druhém konci nabídky pak má stát vůz technicky i vizuálně zcela odlišný od dnes známých verzí Land Cruiseru. Automobilka slibuje novou verzi baterie s tzv. prizmatickými články, která má být o pětinu levnější na výrobu oproti baterii v bZ4X. Také má nabídnout až dvojnásobný dojezd a mít menší rozměry.
I tento model má mít v popisu práce zejména jízdu po asfaltu. K tomu mu pomůže samonosná karoserie, nikoliv design s žebřinovým rámem, běžný u offroadů včetně existujících verzí Land Cruiseru.