Článek
Že při opravě auta člověk použije repasovaný díl - takový, který už byl použitý, ale specializovaná firma obnoví jeho vnitřnosti tak, aby fungoval jako nový - je celkem normální zejména u dražších dílů, nebo takových, které jsou na hodně stará auta už těžko dostupné anebo zcela nesehnatelné. Britská divize automobilky Toyota chce tuto praxi rozšířit, a ne málo - chce repasovat celá auta.
Britskému webu Autocar to odhalil Agustín Martín, prezident divize. „Všichni známe typické dvou- až tříleté cykly, které jsou zejména v Británii velmi populární, ale musíme jít za tento cyklus a ptát se, co se stane v druhém a v třetím cyklu,“ nechal se slyšet.
Nevídaná smršť novinek. Toyota odhalila 15 předprodukčních elektromobilů najednou

Toyota tedy chce po prvním cyklu používání, kterým bude zejména operativní leasing, vozidlo vzít zpět do fabriky a repasovat je „podle nejpřísnějších standardů“, aby druhý uživatel vozu ho dostal tak nové, jak to jen jde. Stejný proces má nastat po druhém cyklu užívání a po tom třetím chce automobilka vůz co nejefektivněji zrecyklovat. Proces recyklace zatím není hotový, ale jeho cílem má být umenšení odpadu a snížení dopadu výroby nového auta na životní prostředí.
Českému motoristovi se může zdát idea recyklace auta po pouhých deseti letech - takovou délku života Martín autům předpovídá - jako poměrně brzká, a vskutku, desetiletá auta jsou na trhu ojetých vozů zcela normální a i žádaná. Lepším nápadem by se tedy mohlo jevit po skončení oněch tří cyklů auto opět zrepasovat a prostě prodat na trhu ojetin.
Toyota představuje elektromobil bZ4X v evropské verzi

Autocar v souvislosti s tímto nápadem zmiňuje, že „důraz Toyoty na spokojenost zákazníků a odolnost vozidel platí i pro první produkční elektromobil bZ4X“. Toyota v souvislosti s tímto vozem slibuje, že jeho trakční baterie si zachová 90 % kapacity po deseti letech užívání.
Můžeme tedy spekulovat, že program repasování aut myslí zejména na elektromobily v ideji, že po deseti letech už baterie nebude vhodná pro použití v autě, nýbrž může být rozebrána a některé její články použity do nové baterie, anebo může jako celek sloužit někde v bateriovém úložišti energie.