Hlavní obsah

Toyota odhaluje detaily hybridního hiluxu, na trh se dostane příští rok

Toyota nedávno modernizovala nabídku užitkových vozů na evropském trhu. Jednou z novinek se stal i mild-hybridní pick-up Toyota Hilux, který nyní poodkrývá svou techniku.

Foto: Toyota

Mild-hybridní Toyota Hilux 48V

Článek

Pick-up Toyota Hilux je stálicí mezi užitkovými vozy japonské značky, nyní se však vůbec poprvé ve své historii představuje s elektrifikovaným pohonným ústrojím. To přitom neslouží pouze ke snižování emisí CO2, ale také ke zvyšování schopností populárního pracanta a dobrodruha.

Základem pohonného ústrojí zůstává 2,8litrový turbem přeplňovaný vznětový čtyřválec, který je nově řemenem propojen se startér/generátorem, schopným motoru pomoci výkonem 12 kW (16 koní) a 65 Nm točivého momentu. Novinkou je i lithiová baterie pod zadním sedákem, která váží pouze 7,6 kilogramu, a DC/DC konvertor pro napájení 12V palubního systému.

Samotný motor zůstává naladěn na původních 150 kW a 500 Nm točivého momentu, což jsou hodnoty shodné s verzí před elektrifikací. Došlo ale k různým vylepšením, jako je instalace nového napínače řemene, instalace řemene s vyšší pevností a rovněž k úpravě stop-start systému. Motor je navíc nově schopen spalovat palivo HVO100 vyráběné z obnovitelných zdrojů.

Toyota se nechce vzdát sporťáků se spalovacími motory, zachránit je může vodík

AutoMoto

Elektrifikovaná Toyota Hilux slibuje odvézt náklad o hmotnosti 1000 kilogramů a utáhnout náklad o hmotnosti až 3500 kilogramů. Díky elektrifikaci by spotřeba měla spadnout o zhruba 5 % a současně by mělo dojít ke zlepšení akcelerace a plynulosti zátahu. Novinka bude dostupná pouze se čtyřdveřovou karoserií, ale po designové stránce nepřinese žádné změny. Zákazníci si však budou moci vybrat z různých výbav.

K zajímavé změně ovšem došlo v kabině. Ve středovém tunelu se objevil nový volič jízdních režimů Multi-terrain Select, nabízející režimy Dirt, Sand, Mud, Deep Snow a Rock, které by měly posádce pomoci s překonáním složitějšího terénu. Díky utěsnění elektronických komponentů se elektrifikovaný hilux nebude bát ani brodění do hloubky až 700 mm.

V palubní desce pak vidíme osmipalcový displej multimediálního systému, který podporuje bezdrátovou konektivitu Apple CarPlay i Android Auto. Nechybí balíček pokročilých asistenčních systémů Toyota Safety Sense a ve vyšších výbavách nabídne hilux i možnost vzdáleného přístupu přes mobilní telefon.

Elektrifikovaná Toyota Hilux by se měla objevit na evropských trzích během poloviny roku 2024. Na zveřejnění cen si tak budeme muset ještě chvíli počkat.

Toyota představila Hilux Champ, malý pracant může být i obytňákem

AutoMoto

Modernizovaná Toyota Camry přijíždí s novou tváří a hybridní čtyřkolkou

AutoMoto

Výběr článků

Načítám