Článek
Celkový prodej automobilů v USA loni podle společnosti Autodata klesl o 2,6 procenta na 16,5 miliónu vozů.
Toyota loni zvýšila prodej v USA o 12,9 procenta na více než 2,5 miliónu vozů díky silné poptávce po sedanech Corolla a Camry, zatímco prodej DaimlerChrysleru se snížil o pět procent na 2,39 miliónu vozů.
Prodej americké automobilové jedničky General Motors se propadl o 8,7 procenta na zhruba čtyři milióny vozů. Její hlavní domácí konkurent Ford Motor vykázal pokles prodeje o osm procent na přibližně 2,9 miliónu vozů.
Podíl Toyoty na americkém trhu se loni zvýšil na 15,4 procenta z předchozích 13,3 procenta. Ford, jehož tržní podíl loni činil 16,4 procenta, počítá v příštích několika letech s podílem mezi 14 až 15 procenty. To znamená, že firma bude v brzké době téměř jistě sesazena Toyotou ze druhého místa na americkém automobilovém trhu.
Asijské automobilky nyní v USA těží z přechodu spotřebitelů od velkých sportovně užitkových vozů s vysokou spotřebou k menším modelům. Toyota minulý měsíc oznámila, že letos zvýší celosvětovou výrobu o čtyři procenta na rekordních 9,42 miliónu vozů z loňských 9,04 miliónu. V roce 2008 navíc podle posledních tiskových zpráv dokáže značka rozjet výrobu dalšího modelu v Číně. Toyota Yaris (na tamním trhu se jménem Vitz) tak doplní velmi úspěšnou Toyotu Camry. Firma i díky tomu možná vystřídá amerického konkurenta General Motors na pozici největšího světového výrobce automobilů.