Článek
Toyota Mirai je novým držitelem rekordu v dojezdu na jednu nádrž vodíku – v režii belgického zastoupení ujela 1003 km bez potřeby tankování. Rekord tak vzala Hyundai Nexo, které ho koncem roku 2019 stanovilo na 778 km.
Jak se tankuje vodík? Princip je jednoduchý, chybí však čerpací stanice
Trasa miraie začala 26. května před šestou ráno na vodíkové čerpací stanici ve francouzském Orly; cíl automobilka v tiskové zprávě neuvádí. Průměrná spotřeba vodíku byla 0,55 kg/100 km.
Čtyři řidiči, kteří se za volantem vystřídali, byli kapitán lodě Energy Observer Victorien Erussard, inženýr evropské divize Toyoty James Olden, produktový manažer miraie Maxime le Hir a PR manažerka francouzského zastoupení Toyoty Marie Gaddová.
Jeli co nejvíc ekonomicky, ale nedělali nic, co by nemohl dělat jakýkoliv jiný řidič v provozu. V cíli podle displeje vozu zbývalo ještě 9 km dojezdu, takže rekord mohl být ještě o něco vyšší.
Rekord byl stanoven na veřejných silnicích v oblastech na jih od Paříže, Loir-etCher a Indre-et-Loire, nikoliv na uzavřeném okruhu, kde by vůz mohl jet konstantní nízkou rychlostí bez kopců a nutnosti zpomalování kvůli dopravě, což ho činí validnějším.
Zároveň s tímto pokusem bralo energii z vodíku poprvé i nasvícení Eiffelovy věže v Paříži, a to pomocí generátoru GEH2 s vodíkovým palivovým článkem od Toyoty. Generátor byl vyvinut start-upem EODev, v němž Toyota drží podíl.