Článek
Je to Toyota Land Cruiser s plochou maskou chladiče, velkým kovovým nárazníkem, karoserií, která snese i nějakou tu ránu a rámovým podvozkem s tuhými nápravami. Prostě auto, které je určené pro práci a do terénu, ne na parkoviště do satelitního městečka.
Celým jménem je Toyota Land Cruiser 79 4.5D V8 D/C Namib je již nějakou dobu vyráběnou „sedmdesátkou”, nová je ovšem prodloužená kabina se čtyřmi dveřmi a ložnou plochou.
Pod kapotou pracuje naftový vidlicový osmiválec o objemu 4,5 litru s výkonem 151 kW (202 koní) a točivým momentem 430 N.m. Nic moc, v dnešním světě, ale u takovéhoto auta chcete neprůstřelnou spolehlivost, ne extrémní výkony. Motor spolupracuje s pětistupňovým manuálem s redukční převodovkou a poháněna jsou samozřejmě všechna kola.
Interiér vychází z Land Cruiseru série 70 téměř úplně. Jen je pro komfort posádky přidáno pár drobností, jako jsou navigace nebo lednička, napojená na elektrický okruh.
Namib je speciál, který má díly normálně nasazované jen za příplatek, jako je třeba „šnorchl” - sání motoru zvýšené speciální trubkou až nad střechu. Ovšem je to také klasik, takže tu nenajdete nějaké LED pásky, speciální boxy nebo okrasné rámy.
Vůz i kvůli mnohým speciálním dílům stojí v přepočtu více než milion korun, a navíc se u nás oficiálně neprodává - je to model pro Jihoafrickou republiku. Ale možná by o takový puritánský kousek zájem byl i v přetechnizované Evropě. Pokud by osmiválec splnil aktuálně platnou emisní normu.