Článek
Firmy hodlají vyvinout platformu AI pro mobilitu, která bude využívat velké množství dat k podpoře asistenčních technologií pro řidiče.
Toyota a NTT doufají, že platforma pomůže s takovými věcmi, jako je prevence nehod způsobených špatnou viditelností v městských oblastech, podpora služeb automatizovaného řízení a usnadnění zařazování z vedlejšího pruhu do hlavního při vjezdu na rychlostní silnice a dálnice.
Firmy chtějí systém zpřístupnit i dalším subjektům v odvětví, vládě či akademickým partnerům, kteří chtějí snížit počet dopravních nehod na nulu. Systém by oba partneři měli rádi hotový do roku 2028 a od roku 2030 plánují jeho široké zavedení.
Posun jen k elektromobilům se neobejde bez ztráty pracovních míst, říká šéf Toyoty
Spolupráce společností přichází v době, kdy japonské automobilky čelí tlaku, aby zvýšily úsilí na rostoucím trhu autonomního řízení. Tomu stále více dominuje Tesla a čínské firmy.
Firmy Toyota a NTT poprvé spolupracovaly v roce 2017 na vývoji technologie pro automobily připojené k síti páté generace (5G). V roce 2020 vytvořily kapitálové spojení v rámci projektu chytrého města.
Loni v listopadu NTT uvedla, že plánuje společně s Toyotou testovat technologii vozidel bez řidiče už v roce 2025 a investovat do amerického začínajícího podniku vyvíjejícího samořízené systémy.
Toyota v roce 2021 založila divizi pro technologie autonomního řízení, cílem jsou investice do mobility s AI a její rozvoj. Divize se jmenuje „Woven by Toyota“, vyvíjí také softwarovou platformu pro automobilky nazvanou Arene a buduje testovací místo Woven City pro systémy a služby související s mobilitou západně od Tokia.