Hlavní obsah

Toyota hledá cesty ke snížení nákladů v USA

CHICAGO

Největší japonská automobilka Toyota Motor hledá způsoby, jak snížit náklady na pracovní sílu ve Spojených státech. Prohlásil to prezident severoamerických aktivit společnosti Jim Press s tím, že stoupající náklady začínají mít negativní dopad na marže.

Článek

Vysoké výdaje na mzdy a zdravotní péči patří mezi hlavní problémy automobilového průmyslu v USA. Potýkají se s nimi zejména místní automobilky General Motors, Ford Motor a Chrysler Group. Ty kvůli vysokým nákladům a ostré asijské konkurenci pracují na rozsáhlé restrukturalizaci svých aktivit.

Press rovněž předpověděl, že celkový prodej osobních a nákladních automobilů v USA by v letošním roce mohl překročit 16,5 miliónu vozů. V loňském roce se prodej snížil o 2,2 procenta na 16,55 miliónu vozů. Většina analytiků očekává, že prodej bude letos v nejlepším případě stagnovat, někteří z nich počítají s poklesem až na 16 miliónů vozů.

Toyota zvýšila ve třetím finančním čtvrtletí končícím v prosinci provozní zisk o 19 procent na 574,79 miliardy jenů (více než 100 miliard Kč) díky silné poptávce v Severní Americe a Evropě. V celém finančním roce počítá s rekordním provozním ziskem 2,2 biliónu jenů.

Toyota je již nyní největší automobilkou světa podle tržní hodnoty. Navíc je na dobré cestě k tomu, aby se stala jedničkou i podle prodeje. Společnost si vybudovala svou pozici nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za "rozumnou" cenu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám