Článek
Stejně jako většina automobilek i Toyota využívá věhlasu své sportovní divize, tedy Gazoo Racing, aby krom ostrých modelů GR nabídla i dostupnější verze GR Sport s konvenčním pohonem.
Hilux GR Sport poznáte podle odlišné masky chladiče, agresivně tvarovaného nárazníku a dalších doplňků.
Uvnitř se objevují sportovní sedadla čalouněná v kombinaci černé kůže a umělého veluru s červeným perforováním a kontrastním prošíváním. Označení GR Sport najdeme i na opěradlech sedadel, kobercích, tlačítku spouštění motoru a v animaci na informačním displeji.
Toyota ukázala nový pick-up Hilux pro Dakar
K ručnímu řazení může řidič používat pádla pod volantem; vůz je dále vybaven pedály z hliníku. Kabina se liší také díky ozdobným panelům se vzhledem uhlíkových vláken, červené lince napříč celou šířkou přístrojového panelu a modrému podsvícení panelů dveří.
Po technické stránce má GR Sport standardní čtyřválec o zdvihovém objemu 2,8 litru a výkonu 150 kW, 204 koní. Jednotka s točivým momentem 500 Nm spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou. Maximální užitečné zatížení nadále činí 1 tunu a vůz utáhne brzděný přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.
Test Toyoty Corolla TS GR Sport: Všeuměl bez kompromisů
Speciální je pro GR Sport odpružení, což z pouhé edice dělá něco zajímavějšího. Součástí vylepšeného systému zavěšení kol jsou nové jednoplášťové tlumiče a pružiny na přední nápravě. Díky jednoplášťové konstrukci bylo podle Toyoty možné zvětšit plochu pístů ve prospěch lepších vlastností tlumení včetně rychlejší odezvy a lepšího odvodu tepla.
„Konstrukce rovněž pomáhá lépe uchovávat kvalitativní parametry oleje v tlumičích při zdolávání nejnáročnějších podmínek. Vinuté pružiny přední nápravy jsou tužší a společně s novými tlumiči jsou lakovány červeně,” stojí ve zprávě s tím, že změn dosáhlo i uložení listových per na zadní nápravě.
Novinka se na evropské trhy dostane v létě za dosud neupřesněnou cenu.