Hlavní obsah

Toyota GR Supra se loučí limitkou Final Edition, nabídne 435 koní

Zřejmě poslední limitovaná edice stávající generace modelu Supra vznikne v počtu 300 kusů. Zájemci se mohou těšit na výrazné zvýšení výkonu a vylepšení podvozku i aerodynamiky. Příjem objednávek bude v Evropě zahájen na jaře příštího roku.

Foto: Toyota

Toyota GR Supra A90 Final Edition

Článek

Automobilka Toyota představila novou limitovanou edici modelu GR Supra Final Edition, jejíž název napovídá, že jde o zřejmě poslední limitovanou edici před ukončením prodeje. Rozsahem úprav jde přitom o rozloučení ve velkém stylu.

Limitovaná edice, určená pro trhy v Evropě a Japonsku, zaujme už na první pohled agresivními úpravami karoserie, které mají zlepšit aerodynamiku i chlazení. Vpředu vidíme upravený splitter, aerodynamické prvky na nárazníku či nový karbonový odvětrávací otvor na kapotě.

Podběhy vyplňují lehká kola o průměru 19“ vpředu a 20“ vzadu, obutá do přilnavých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, za kterými je ukryt zesílený brzdový systém Brembo s obrovskými ventilovanými kotouči a výkonnými destičkami. Vzadu vidíme karbonové křídlo, přepracovaný difuzor a dvojité koncovky výfuku.

Toyota naučila dvě auta driftovat vedle sebe zcela bez zásahu řidičů

AutoMoto

Asi nejpůsobivější je však úprava motoru, přeplňovaného řadového šestiválce z dílny BMW, který z původního výkonu 250 kW (340 k) a 500 Nm točivého momentu posílil na 320 kW (435 k) a 570 Nm točivého momentu. Motor tak zřejmě nabídne lepší zrychlení, slibuje lepší odezvu a také maximální rychlost až 270 km/h.

Zvýšení výkonu bylo docíleno řadou úprav, včetně přepracovaného sání, úpravy katalyzátoru a vylepšena byla i řídící jednotka. Motor má také předělanou olejovou vanu a zesílené chlazení, aby lépe zvládal hrubé zacházení při jízdě na okruhu. Spojen je výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou.

Významnou změnou prošel také podvozek, který dostal nastavitelné tlumiče KW, používané u závodního speciálu GR Supra GT4, a upravený posilovač řízení. Závodním speciálem byly inspirovány i další úpravy podvozku, včetně přepracované geometrie. Supra Final Edition tak slibuje ještě lepší přilnavost a rychlejší průjezd zatáček s minimalizovanou nedotáčivostí.

Kabina dostala karbonová skořepinová sedadla Recaro Podium CF s čalouněním červenou Alcantarou, červené bezpečnostní pásy a doplňky čalouněné Alcantarou. V kufru je pak výrazná výztuha zvyšující tuhost.

Kromě nové limitované edice představila automobilka také upravený model GR Supra Lightweight Evo, který nabídne upravený podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, vylepšený posilovač řízení a výztuhy podvozku. Díky úpravám by tak měl nabídnout ještě lepší zážitek z jízdy.

Také Supra Lightweight Evo nabídne vylepšenou aerodynamiku nebo nová, matně černá kola o průměru 19 palců. V kabině jsou sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary s logem GR a výrazným prošíváním.

Oba modely by měly být dostupné na evropských trzích v průběhu jara příštího roku, příjem objednávek by měl být zahájen již v lednu.

Toyota skutečně chystá novou generaci sporťáku Celica

AutoMoto

Toyota nejspíš originálně naznačila několik nových sporťáků

AutoMoto

Výběr článků

Načítám