Článek
Toyota GR Supra je velmi povedeným sportovním vozem, kterému ovšem mnozí nemohou odpustit jeho napůl německý původ. Toyota totiž na vývoji spolupracovala s automobilkou BMW, která dodala i pohonnou jednotku, tedy svůj skvělý 3,0litrový řadový šestiválec s přeplňováním. Právě šestiválec byl přitom pro automobilku tehdy zásadní.
Australské zastoupení značky se ovšem nyní pochlubilo, že plánuje postavit model GR Supra s motorem V8. Mnichovský šestiválec přitom nenahradí ničím jiným než 5,0litrovým atmosférickým motorem 2UR-GSE, který využívají například modely Lexus LC500, Lexus RC F nebo závodní speciál Toyota Hilux pro Dakar.
Osmiválcová Toyota GR Supra přitom není žádnou vzpourou proti tradicím, ale podmínkou pro vstup značky do lokálního šampionátu Supercars Championship, kterého se účastní právě vozy s motorem V8. Upravená GR Supra se tak postaví proti klasikám jako Ford Mustang nebo Chevrolet Camaro.
Kromě zástavby motoru V8 prochází unikátní GR Supra také dalšími úpravami, díky kterým splní požadavky pro účast v Supercars Championship GEN3. Vývoj vozu probíhá pod taktovkou australského zastoupení značky.
Osmiválcová supra zatím existuje pouze jako hliněný model a ve formě digitálních skic. Automobilka nicméně očekává, že se s vozem zapojí do šampionátu v roce 2026. Silniční verze modelu s motorem V8 se neočekává, účast v závodech by ale měla přispět k dalšímu vývoji sportovních vozů s označením GR.