Článek
Další ostrá Toyota je tu. Na rozdíl od lehkonohého kupé GR 86, GR Supry nebo GR Yarisu se však oficiálně do Evropy nepodívá.
Že tohle není obyčejná corolla, poznáte na první pohled. Verze GR má rozšířené blatníky, osmnáctipalcová kola, agresivně tvarované nárazníky, tři koncovky výfuku a v edici Circuit i odvětrávací otvory na kapotě nebo karbonovou střechu.
Test Toyoty GR Supra A90: Chvilkami božská, většinou démonická
Interiér se sice změnil spíše minimálně, má sportovní sedadla, plaketky a odlišné materiály, tohle auto je ale především o poctivé technice.
Karoserie byla notně vyztužena a odlehčena hliníkovými díly, díky čemuž tohle auto se čtyřkolkou má 1474 kilogramů, jen o 86 kg více než standardní corolla.
Pohon si ostrá corolla z větší části vypůjčila z GR Yarisu. Tříválcová přeplňovaná šestnáctistovka má v tomto případě výkon 224 kW, 305 koní, a točivý moment 370 Nm. Díky těmto číslům se jedná o nejvýkonnější tříválec v rámci sériových vozů. V páru je se šestistupňovou manuální převodovkou.
Test Toyoty GR Yaris: Fanoušci sobě
Pohon všech kol umožňuje měnit poměr hnacích sil mezi 60:40, 50:50 a 30:70. Na přední i zadní nápravě lze mít mechanické samosvorné diferenciály Torsen. Odvětrávané kotoučové brzdy mají průměr 356 vpředu a 297 mm na zadní nápravě. Podobně poctivý má být i podvozek s polozávodními díly.
Novinka se bude stejně jako GR Yaris vyrábět v exkluzivní japonské továrně Motomachi, kde vznikal i Lexus LFA.