Článek
Podobně jako před několika měsíci yaris, i ostrá Toyota GR Corolla dostala pro modelový rok 2025 automatickou převodovku s dlouhým názvem Gazoo Racing Direct Automatic Transmission.
Má také unikátní software, který ji odlišuje od jednotek používaných v modelech GR Supra a GR86. Na rozdíl od těchto převodovek, které řadí na základě chování vozidla, jako je rychlost a přetížení, corolla využívá vstupy z brzdového a plynového pedálu k předvídání optimálního času pro přeřazení. Převodové poměry jsou obdobné jako u manuálního šestikvaltu a automat je navíc standardně vybaven chladičem oleje.
Kromě nové převodovky Toyota pro nový modelový rok také upravila přeplňovaný 1,6litrový tříválcový motor G16E-GTS. Výkon je stále 224 kW, ale točivý moment vzrostl z 370 na 400 N.m. Přední a zadní diferenciály torsen s omezenou svorností jsou nyní standardem, dříve byly u nižších výbavových verzí příplatkové.
Nově navržený přední nárazník není jen estetickou úpravou
Toyota také vylepšila zavěšení kol tak, aby potlačila zvedání vnitřního kola při dynamické jízdě. Vylepšené jsou také zadní pružiny, stabilizátory a uchycení zadních ramen je zvýšené, aby se snížilo „zaklekávání“ zádě při akceleraci.
A konečně, nově navržený přední nárazník není jen estetickou úpravou. GR Corolla pro rok 2025 má vylepšené kanály pro přívod chladicího vzduchu k brzdám a novou konstrukci vzduchové clony, která snižuje turbulence kolem pneumatik a zlepšuje stabilitu. Nový předek také umožňuje instalaci chladiče automatické převodovky.
Nic se však patrně nemění na dostupnosti vozu – Evropě zůstává oficiální cestou zapovězen.