Článek
Čtyři roky po představení poslední generace corolly představuje automobilka Toyota její drobně modernizovanou verzi. Na vzhledu si toho v podstatě ani nevšimnete, kromě nových barev a upraveného designu světel jde jen o detaily v okolí mlhovek a přední masky.
Za zmínku ovšem stojí přídavek adaptivních dálkových světel do nejvyšší výbavy Executive. Nic takového Toyota dosud v Česku nenabízela, nyní o tom však hovoří česká tisková zpráva, takže se na komfortnější a bezpečnější jízdu v noci patrně můžeme těšit i u nás.
V interiéru jsou změny poněkud rozsáhlejší. Zvětšil se centrální displej na 10,5″, ve vyšších výbavách dostal řidič 12,3″ digitální přístrojový štít s možností zobrazení ve čtyřech různých režimech.
Spolu s novým centrálním displejem automobilka také nahradila zastaralý infotainment novým systémem Smart Connect, který je trvale připojený k internetu kvůli cloudové navigaci a bezdrátovým aktualizacím.
Úpravy se dotkly také pohonných ústrojí. Jednak, přeplňovaná dvanáctistovka bez hybridního systému, dosud dostupná v hatchbacku a kombíku, mizí z nabídky; 1,5l motor v sedanu zůstává. A také, dvě verze hybridu se zážehovým motorem o objemu 1,8 nebo 2,0 litru mají nyní vyšší výkon.
Upraveny byly elektromotory i řídicí elektronika, mimo jiné pro přirozenější akceleraci a nižší otáčky spalovacího motoru, což by mělo znamenat tišší jízdu. Baterie je nově lithium-iontová a oproti minulosti výkonnější, ale menší a lehčí až o 18 kg.
Celkový výkon slabší verze s osmnáctistovkou je 140 koní, což přineslo i zlepšení zrychlení na stovku o 1,7 s na 9,2 s. Změna spotřeby zatím není jasná, Toyota odhaduje nezměněné emise 102 g CO2/km, což odpovídá 4,36 l benzínu na 100 km.
U dvoulitru vzrostl výkon na 196 koní a zrychlení na stovku je lepší o půl sekundy - 7,5 s. V tomto případě by emise CO2 měly dokonce o 3 gramy na kilometr klesnout na výsledných 107, což odpovídá spotřebě 4,58 l/100 km.
A konečně, na palubě přibyl nový paket jízdních asistentů a hlídačů T-Mate, známý například z Corolly Cross.
Jeho součástí je kromě známých funkcí také například systém zmírňování rizika kolize na křižovatkách, nouzový asistent řízení, který reaguje na vozidla přijíždějící v protisměru, ochrana před bočním nárazem či funkce snižování rychlosti v zatáčkách pro adaptivní tempomat.
Toyota Corolla Cross poprvé naživo: Překvapivě prostorné SUV
Součástí je také systém pro bezpečné vystupování, tedy hrozí-li riziko otevření dveří v dráze projíždějícího vozidla nebo cyklisty, asistent aktivuje výstrahu. Také přibyla funkce upozornění na zapomenuté objekty na zadních sedadlech, která řidiči připomene, aby zkontroloval, zda vzadu nenechal například tašku nebo dítě.
K mání bude samozřejmě také verze GR Sport, která bude mít dále odlišné nárazníky, jiná kola, lepší sedačky a různě po voze loga GR, např. na startovacím tlačítku.
Modernizovaná corolla by měla být k mání někdy zkraje roku 2023. Do té doby se jistě dozvíme i ceník.