Hlavní obsah

Toyota Corolla prošla drobnou modernizací

Facelift Toyoty Corolla přináší kromě nového infotainmentu širší palety jízdních asistentů, také adaptivní dálkové světlomety a vyšší výkon hybridních soustav.

Foto: Toyota

Modernizovaná Toyota Corolla GR Sport

Článek

Čtyři roky po představení poslední generace corolly představuje automobilka Toyota její drobně modernizovanou verzi. Na vzhledu si toho v podstatě ani nevšimnete, kromě nových barev a upraveného designu světel jde jen o detaily v okolí mlhovek a přední masky.

Za zmínku ovšem stojí přídavek adaptivních dálkových světel do nejvyšší výbavy Executive. Nic takového Toyota dosud v Česku nenabízela, nyní o tom však hovoří česká tisková zpráva, takže se na komfortnější a bezpečnější jízdu v noci patrně můžeme těšit i u nás.

Foto: Toyota

Modernizovaná Toyota Corolla Touring Sports

V interiéru jsou změny poněkud rozsáhlejší. Zvětšil se centrální displej na 10,5″, ve vyšších výbavách dostal řidič 12,3″ digitální přístrojový štít s možností zobrazení ve čtyřech různých režimech.

Spolu s novým centrálním displejem automobilka také nahradila zastaralý infotainment novým systémem Smart Connect, který je trvale připojený k internetu kvůli cloudové navigaci a bezdrátovým aktualizacím.

Foto: Toyota

Modernizovaná Toyota Corolla Touring Sports

Úpravy se dotkly také pohonných ústrojí. Jednak, přeplňovaná dvanáctistovka bez hybridního systému, dosud dostupná v hatchbacku a kombíku, mizí z nabídky; 1,5l motor v sedanu zůstává. A také, dvě verze hybridu se zážehovým motorem o objemu 1,8 nebo 2,0 litru mají nyní vyšší výkon.

Upraveny byly elektromotory i řídicí elektronika, mimo jiné pro přirozenější akceleraci a nižší otáčky spalovacího motoru, což by mělo znamenat tišší jízdu. Baterie je nově lithium-iontová a oproti minulosti výkonnější, ale menší a lehčí až o 18 kg.

Foto: Toyota

Modernizovaná Toyota Corolla sedan

Celkový výkon slabší verze s osmnáctistovkou je 140 koní, což přineslo i zlepšení zrychlení na stovku o 1,7 s na 9,2 s. Změna spotřeby zatím není jasná, Toyota odhaduje nezměněné emise 102 g CO2/km, což odpovídá 4,36 l benzínu na 100 km.

U dvoulitru vzrostl výkon na 196 koní a zrychlení na stovku je lepší o půl sekundy - 7,5 s. V tomto případě by emise CO2 měly dokonce o 3 gramy na kilometr klesnout na výsledných 107, což odpovídá spotřebě 4,58 l/100 km.

Foto: Toyota

Modernizovaná Toyota Corolla sedan

A konečně, na palubě přibyl nový paket jízdních asistentů a hlídačů T-Mate, známý například z Corolly Cross.

Jeho součástí je kromě známých funkcí také například systém zmírňování rizika kolize na křižovatkách, nouzový asistent řízení, který reaguje na vozidla přijíždějící v protisměru, ochrana před bočním nárazem či funkce snižování rychlosti v zatáčkách pro adaptivní tempomat.

Toyota Corolla Cross poprvé naživo: Překvapivě prostorné SUV

AutoMoto

Součástí je také systém pro bezpečné vystupování, tedy hrozí-li riziko otevření dveří v dráze projíždějícího vozidla nebo cyklisty, asistent aktivuje výstrahu. Také přibyla funkce upozornění na zapomenuté objekty na zadních sedadlech, která řidiči připomene, aby zkontroloval, zda vzadu nenechal například tašku nebo dítě.

Foto: Toyota

Modernizovaná Toyota Corolla GR Sport

K mání bude samozřejmě také verze GR Sport, která bude mít dále odlišné nárazníky, jiná kola, lepší sedačky a různě po voze loga GR, např. na startovacím tlačítku.

Modernizovaná corolla by měla být k mání někdy zkraje roku 2023. Do té doby se jistě dozvíme i ceník.

Související články

Výběr článků

Načítám