Hlavní obsah

Toyota Corolla Cross míří do Evropy

Globální SUV Corolla Cross prošlo na cestě do Evropy drobnými úpravami designu i funkčnosti. Pod kapotou je výhradně hybridní ústrojí, které pohání přední nebo všechna kola, a armáda jízdních asistentů a hlídačů je početnější než kdy jindy.

Toyota Corolla Cross Video: Toyota

Článek

V létě představená Toyota Corolla Cross se objeví i na evropských trzích. Uvádí to web Automotive News Europe s odkazem na Harolda Patona, produktového a marketingového ředitele pro větší auta evropské divize Toyoty, a také tisková zpráva na webu automobilky. Corolla Cross podle Patona „doplní nabídku SUV“ v Evropě.

„C-HR je lákavá pro ty zákazníky, kteří upřednostňují styl. Corolla Cross je robustním a praktickým SUV,“ nechal se slyšet Paton na setkání s médii v Bruselu v úterý. Podle Matta Harrisona, generálního ředitele evropské divize Toyoty, by měla Corolla Cross zaujmout ty, kterým vadí styling C-HR jako kupé.

Foto: Toyota

Toyota Corolla Cross v evropské specifikaci.

Vůz má přijít na trh v druhé polovině roku 2022 a jeho výroba má probíhat v Japonsku, ovšem je možné, že se později přesune do Evropy. Stojí na platformě TNGA-C, kterou sdílí s běžnou corollou, a ta se vyrábí ve Velké Británii.

V útrobách v Evropě očekávejme hybridní pohonné ústrojí. Jeho základem je dvoulitrový spalovací motor a kombinovaný výkon je 199 koní v případě pohonu předních kol. K mání bude verze AWD-i, která na zadní nápravu přidává další elektromotor o výkonu 42 koní.

Evropský model se od těch ostatních na světě mírně liší přední maskou a rozložením palubní desky. Jejím klíčovým prvkem je 12,3” digitální přístrojový štít, který má být možné do jisté míry konfigurovat.

Foto: Toyota

Corolla Cross v evropské specifikaci ukáže úplně nový přístrojový štít.

Bezpečnostní výbavu na palubě Corolly Cross už Toyota neoznačuje Safety Sense, ale T-Mate. To je balík, jehož součástí je kromě prvků známých ze Safety Sense, jako adaptivní tempomat, aktivní vedení v jízdním pruhu, čtení dopravních značek, autonomní nouzové brzdění nebo varování před hrozící srážkou, také např. potlačení nechtěné akcelerace v nízkých rychlostech.

Kromě toho tu jsou systémy, které tisková zpráva označuje jako Intersection Cut-In Traffic Assist a Intersection Turn Assist, ovšem bez detailnějšího popisu. Oba se jistě budou vztahovat k provozu na rušných křižovatkách, ovšem čemu budou pomáhat či bránit, není jasné.

Foto: Toyota

Toyota Corolla Cross v evropské specifikaci.

Corolla Cross má pomoci automobilce získat do roku 2025 devítiprocentní podíl na trhu v segmentu C, který je v Evropě nejvíce kompetitivní. Jak se to podaří, se zatím nechme překvapit.

Související články

Toyota ukázala nový pick-up Hilux pro Dakar

Japonská automobilka Toyota potvrdila, že na Dakar v roce 2022 vyšle novou verzi závodního pick-upu GR DKR Hilux T1+. Do závodu vybaví hned čtveřici posádek.

Výběr článků

Načítám