Článek
Sportovní yaris, který nosí logo GR a svými jízdními vlastnostmi sklízí obdiv po celém světě, má dostat ostřejší verzi. Základem má být o třicet koní silnější motor, píše britský web Autocar s odkazem na Naojukiho Sakamota, šéfinženýra závodní divize Toyoty Gazoo Racing.
Oním motorem má být verze 1,6l tříválce z ostré GR Corolly Morizo, prodávané na americkém trhu. Ta dává 300 koní a 400 Nm. Spolu s ní má vůz dostat také šestistupňovou převodovku z téže corolly, která má kratší převodové poměry.
Toyota GR Corolla přijíždí s nejvýkonnějším tříválcem
Není to ale tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Yaris je např. příliš malý na výfukový systém corolly, takže oficiální potvrzení, že ostřejší GR Yaris skutečně dorazí na trh, zatím neexistuje. Sakamoto Britům potvrdil „pouze“ práce na vývoji vozu.
Ostřejší GR Yaris si má zachovat rádio a klimatizaci, zadní sedačky ale zmizí v rámci úspor hmotnosti. Je možné také to, že dostane označení Morizo. To je závodnickým pseudonymem Akia Tojody, generálního ředitele automobilky.
Test Toyoty GR Yaris: Fanoušci sobě
Sakamoto zmínil také, že se pracuje na verzi GR Yarisu s pouhými dvěma pedály - jinými slovy, s automatickým řazením. Převodovkou ale s největší pravděpodobností nebude klasický automat s hydrodynamickým měničem točivého momentu, nýbrž dvouspojková převodovka, možná i osmistupňová. Věci jako driftovací režim či launch control však očekávat nemáme.