Článek
Toyota GR Corolla, která se představila před několika dny, sice nemá pevně omezenou produkci na nějaký počet kusů, ale automobilka přesto chce vyrábět méně aut, než bude trh požadovat. Chce tak zachovat exkluzivitu.
Toyota GR Corolla přijíždí s nejvýkonnějším tříválcem
„Neřekl bych, že za omezením je naše schopnost tato vozidla vyrábět. Je to spíš naše snaha být velmi opatrní a zajistit, aby zůstala jedinečná,“ říká viceprezident marketingu americké divize Toyoty Mike Tripp.
Podobnou strategii volí i značky jako Porsche či Ferrari, které tak zajišťují, že na trhu nikdy není převis nabídky jejich exkluzivních sporťáků nad poptávkou. Neprodaná auta na skladě totiž bourají iluzi, že je model vyhledávaný.
Přesto má být výroba GR Corolly dostatečná na to, aby každý dealer aspoň jednu měl; vůz se bude prodávat jen v USA, nikoliv v Evropě. V prvním roce produkce má vzniknout zhruba 6500 kusů.
Z toho 1500 kusů má být ve vylepšené zaváděcí specifikaci Circuit Edition. Ta dostane samosvorné diferenciály na přední i zadní nápravu, karbonovou střechu, čalounění z umělé kůže, lepší audiosystém nebo velké zadní křídlo.