Článek
Gazoo Racing, divize zodpovědná za sportovní i závodní vozy automobilky Toyota, nám v minulých letech naservírovala několik skutečně výjimečných vozů, pod jejichž kapotou byl umístěn čistě spalovací motor. A ten by neměl chybět ani v nových modelech značky.
Tomoya Takahashi, prezident divize Toyota Gazoo Racing, v rozhovoru pro australský magazín CarExpert zmínil, že vývoj elektrického sportovního vozu není na pořadu dne. Místo toho chce divize využívat spalovací motory tak dlouho, dokud to jen bude možné.
Šéf divize si uvědomuje, že v budoucnu by spalovací motory mohly být zakázány, on je ovšem nevidí jako problém. Tím je podle něj uhlík, respektive emise. V boji s nimi přitom automobilka může využít hned několik účinných řešení.
Nabízí se například hybridní technologie, kterou Takahashi v rozhovoru sám zmínil a se kterou má automobilka Toyota bohaté zkušenosti. Nevyloučil však ani syntetická paliva, která rovněž omezují emise, a opomenout nelze ani vývoj motoru spalujícího vodík, na kterém Toyota již roky aktivně pracuje a testuje ho i v ostrých závodních podmínkách.
Než se ale problém s emisemi podaří vyřešit, můžeme se těšit na jiné zajímavé projekty z dílny divize Gazoo Racing. Šéf divize v minulosti připustil, že značka potřebuje sportovně laděné SUV. Konstruktéři by navíc měli pracovat na produkční verzi malého crossoveru Lexus LBX osazeného 1,6litrovým tříválcem z modelů GR Yaris a GR Corolla.