Článek
Automobilka Toyota v posledních letech představila několik zábavných sportovních modelů, například ostrý hatchback GR Yaris, GR86 nebo GR Supra. Není ovšem tajemstvím, že na vývoji kupé GR86 spolupracovala s automobilkou Subaru, která nabízí odvozený model BRZ. Supra pak byla vyvíjena společně s BMW Z4.
Tomoya Takahashi, prezident sportovní divize Toyota Gazoo Racing, v rozhovoru pro australský web Cars Guide uvedl, že podobné spolupráce budou v budoucnu častější. Trh se sportovními vozy se totiž zmenšuje a vývoj vlastního modelu není levná záležitost.
Toyota, Subaru a Mazda budou spolupracovat na vývoji nových spalovacích motorů
„Toyota nemůže udržet sportovní vozy jako jediná značka. Spolupráce mezi značkami se v budoucnu zvýší,“ uvedl Takahashi. Žádného dalšího konkrétního partnera pro vývoj nového sportovního vozu ale nezmínil.
Automobilka přitom velmi pravděpodobně pracuje na několika sportovních modelech. Šéf Toyoty Akio Toyoda v minulosti naznačil možný návrat modelu Celica, zatímco Lexus by měl pracovat na nástupci kupé LC500, který má být odvozen od závodního speciálu Toyota GR GT3, jehož testy už by měly nyní probíhat.
Je ovšem možné, že místo nového sporťáku se od divize Gazoo Racing nejprve v blízké budoucnosti dočkáme sportovně laděného SUV, jehož potřebu nedávno šéf divize zmiňoval.
V budoucnu se pak nabízí spolupráce Toyoty s Mazdou, ve které vlastní pětiprocentní podíl. Automobilky už nyní spolupracují na záchraně spalovacího motoru a časem by se mohly podílet například na vývoji nové generace Mazdy MX-5. Ostatně Mazda již na minulé generaci spolupracovala se společností Fiat.