Hlavní obsah

Toyota chce u svých elektromobilů upřednostnit cenu, nikoliv vysoký dojezd

Pokud budou elektromobily drahé a bude se jich proto prodávat málo, životnímu prostředí to nepomůže, míní vysoký manažer americké divize automobilky Toyota. Proto se tato značka chce zaměřit spíš na cenovou dostupnost elektromobilů než na ohromující dojezdy na jedno nabití.

Foto: Toyota

Toyota bZ4X

Článek

Na cenovou dostupnost místo dlouhého dojezdu na jedno nabití se chce u svých elektrických aut soustředit japonský gigant Toyota. Webu GreenCarReports to odhalil Cooper Ericksen, viceprezident produktového plánování a strategie v severoamerické divizi automobilky.

Toyota podle něj plánuje upřednostňovat cenovou dostupnost, odolnost a environmentální odpovědnost jako klíčové vlastnosti svých elektromobilů před dlouhým dojezdem. Naopak značka Lexus by se na dojezd orientovat měla a mohla by nabídnout až 800 km dojezdu na jedno nabití.

Toyota bZ4X nabídne až 218 elektrických koní a řízení po drátě

AutoMoto

Automobilka chápe cenovou dostupnost jako jeden z nezbytných prvků přívětivosti k životnímu prostředí – chce tak prodávat dost elektromobilů, aby to mělo nějaký efekt.

„Máme interní rčení ‚Nic se nestane, dokud neprodáte auto'. Abychom dosáhli pozitivního dopadu na životní prostředí, musíte prodat velké množství aut..., takže je důležité, aby cena byla taková, že z toho půjde udělat obchodní model,“ nechal se slyšet Ericksen.

„Baterie jsou drahé a čím větší je baterie, tím je i dražší. Takže si myslím, že z dlouhodobého hlediska je vtip ne v tom, honit dojezd, ale najít rovnováhu mezi cenou a dojezdem tak, aby si to auto zákazník mohl dovolit,“ pokračoval.

Foto: Toyota

Toyota bZ4X

Automobilka očekává, že bude do konce tohoto desetiletí prodávat elektromobily po milionech. A to přestože jejich nástup v nabídce značky přijde ve srovnání s podobně velkou konkurencí, tedy koncerny Volkswagen či Stellantis, o něco později. V září Toyota oznámila, že chce do vývoje baterií investovat 13,5 miliardy dolarů (303,6 miliardy korun) a snížit cenu baterií na jedno vozidlo o polovinu ve srovnání s čerstvě představeným modelem bZ4X.

Ovšem Toyota může narazit na odpor, pokud bude cílit na segment dojezdu „tak akorát“. Jednak víme, že papírový dojezd je v reálném světě jen velmi těžko dosažitelný, přinejmenším ve většině případů. A jednak podle nedávného výzkumu JD Power jsou zákazníci spokojenější s těmi elektromobily, které dojedou na jedno nabití dále než 320 km. U bZ4X by měl dojezd být „až 402 km“.

Související články

Výběr článků

Načítám