Článek
Automobilka Toyota přichází s nápadem, který na první pohled nedává smysl. Zvažuje na japonském trhu nabídnout nový prius, představený před několika týdny, o 10 % na měsíční splátce levnější, pokud bude zákazník souhlasit s automatickými aktualizacemi vozu po internetu.
Aktualizacemi se obecně rozumí vylepšení a opravy chyb, takže by takový souhlas měl znamenat postupně se zlepšující vůz. Jak je tedy možné, že se automobilce vyplatí ho v takovém případě zlevnit? Trik je ve vyšší zůstatkové hodnotě vozu na konci operativního leasingu.
Šinja Kotera, šéf firmy Kinto, dceřiné společnosti Toyoty zabývající se leasingem, srovnal nápad s přístupem automobilky Tesla, která aktualizace po internetu svým autům posílá už dlouho. Přístup Toyoty by ale podle něj byl jiný - orientovaný na cenu.
„Jednoduše řečeno, zákazníci Tesly jsou lidé s vyšším příjmem a řada z nich je ochotná zaplatit za nové a dobré věci. (…) Zákazníci Toyoty takoví nejsou. Nepatří k lidem, kteří by zaplatili více peněz za nové technologie. Chtějí něco dobrého, spolehlivého, a ne moc drahého,“ cituje ho agentura Reuters, která zprávu přináší.
Internetové aktualizace by se týkaly mimo jiné bezpečnostních prvků aut, tedy systému Safety Sense, který Toyota montuje standardně do všech svých vozů. Bylo by to poprvé, kdy by automobilka „vzduchem“ aktualizovala tyto aspekty svých aut. Prozatím je v plánu vyzkoušet slevu v Japonsku, pokud se však model osvědčí, není vyloučena expanze do celého světa.