Článek
Tohle auto nemůžeme nazvat ani premiérou. Sice se poprvé veřejnosti ukázalo na autosalonu v Torontu, který právě probíhá, ale jistý úzký kroužek lidí jej prý už viděl v roce 2014. Proto ani nemá současnou masku, společnou všem vozidlům Toyota.
Otázka tak zní: Proč je na autosalonu Toyota U2 Urban Utility vystavena? Odpověď je celkem jednoduchá. Už minulý rok se psalo v renomovaném motoristickém periodiku Automotive News o tom, že Toyota pokukuje po segmentu kompaktních dodávek. Tedy po trhu, kde dnes najdeme třeba Peugeot Bipper a mohla tu být i Škoda Roomster.
Každopádně konkurence není zas tolik a zákazníci by mohli slyšet na to, že by mohli mít „spolehlivou Toyotu“ ve firmě. Navíc jde o auto vyloženě do města. A v dobách, kdy se centra měst uzavírají klasickým spalovacím motorům, by mohl být zájem o auto, které by mohlo na elektrický pohon zavážet všechny obchody v okolí.
Koncept je typickým příkladem symbiózy užitkového a osobního vozu. Kabina jakoby pocházela z osobáku. Je pohodlná, kompaktní, žádná velká skříň. Má jen jedno křeslo. Místo pro spolujezdce zde není a využívá se pro náklad. Vzadu navazuje nákladový prostor, který využívá, co nejvíc kubických metrů.
Zajímavé je, že zadní nakládací prostor používá spodní část jako rampu, horní část je vlastně roleta, která se dokáže shrnout až k prostoru cestujících. V případě potřeby tak může auto uvézt výrazně delší i vyšší náklad, než jinak obejme uzavřený nákladový prostor.
Jaký bude pohon? To Toyota neřekla. Ale klidně se vsadíme, že pokud někdy někde rozvine tento koncept dál (možná už na autosalonu v Chicagu), bude mít pod podlahou ložné plochy hromadu akumulátorů.