Článek
Jak jsme již několikrát předeslali, Toyota již vytváří novou generaci modelu Prius. Ten by dokonce měl být postupně představený ve třech velikostních verzích. Ta nejmenší by se mohla třeba jednou spokojit s takovou pohonnou jednotkou, kterou má koncept 1/X.
Jedná se totiž o klasický hybrid - spojení zážehového a elektromotoru uloženého pod zadní sedačkou, který pohání zadní kola.
Jenže jsou tu dvě zvláštnosti. Elektromotor je totiž napájený z baterií, jenž mohou být k nabití připojeny do klasické sítě (jedná se tedy o typický plug-in vůz). Druhou zvláštností je objem motoru. Ten má pouhých 500 ccm, což mu však bohatě stačí vzhledem k hmotnosti studie.
Její karoserie je totiž vytvořena z uhlíkových vláken, která jsou extrémně lehká a přitom mají vysokou pevnost. Skla jsou zde nahrazena plastem. Podle Toyoty je tento vůz stejně bezpečný jako jakýkoli jiný, který je vyrobený z kovu. Celková váha automobilu se však snížila na skvělých 420 kg, a to i při rozměrech 3900 x 1620 x 1410 mm. Rozvor vozu je 2600 mm.