Článek
Rozhodnutí automobilky vyvolalo v Belgii protesty, odboráři odchod nesou s nelibostí. Jednu chvíli hrozilo, že se napětí vymkne kontrole, zaměstnanci tak přechodně neměli do závodu přístup. Tisíce demonstrantů vyšly do ulic Bruselu, aby vyjádřily solidaritu s pracovníky automobilky.
Firma se snažila najít zájemce, který by továrnu koupil, nikoho ale nenašla. Po měsících nejistoty proto rozhodla, že továrna Audi činnost ukončí k datu 28. února 2025.
Základní kámen bruselského závodu byl položen 27. září 1948, a to pro účely výroby vozů americké značky Studebaker. U zrodu továrny stál Pierre D'Ieteren z rodinného podniku D'Ieteren, který vznikl v 19. století.
Audi uzavře svůj závod v Bruselu, nenašlo pro něj kupce

První auto sjelo z výrobní linky bruselského závodu 7. dubna 1949. D'Ieteren se později stal dovozcem aut německého koncernu Volkswagen pro belgický trh. Šest let poté, co Volkswagen v březnu 1948 uvedl na belgický trh své legendární auto Brouk, začal se v továrně vyrábět i tento vůz.
V té době zhruba 750 zaměstnanců montovalo kolem 75 vozidel denně. Továrna brzy začala vyrábět další modely Volkswagenu, koncem roku 1970 ale Volkswagen závod převzal a začal poprvé modernizovat. Zvýšila se výrobní kapacita a součástí areálu se kromě bývalé továrny Citroën staly i další okolní oblasti.
Expanze pokračovala až do roku 1991, výroba se postupně modernizovala a továrna byla vybavena novým zařízením. V roce 1997 skončila výroba vozů Volkswagen Passat a začala výroba různých modelů značky Seat.
První Audi, a sice model A3, sjelo z výrobní linky v roce 2004. Do té doby továrna zaměstnávala přibližně 5300 lidí. V roce 2006 hrozilo uzavření závodu, protože Volkswagen se rozhodl přesunout výrobu modelů Golf a Polo do německých poboček.
V roce 2007 továrnu převzala dceřiná společnost Volkswagenu Audi a přejmenovala ji na Audi Brussels N.V./S.A. V Bruselu byla postavena nová budova pro výrobu karoserií a v roce 2010 byl bruselský závod jedinou továrnou Audi, která zahájila výrobu nového vozu Audi A1.
Test Audi Q6 e-tron: Nová éra čtyř kruhů

Potíže se znovu objevily na začátku roku 2016, když automobilka Audi oznámila, že nový model A1 se bude v roce 2018 vyrábět v jejím závodě ve španělském městě Martorell. Pak byl však bruselský závod požádán, aby se ujal vedoucí role v elektrifikaci aut.
Naposledy zde vznikal model Q8 e-tron. Byť se jedná o největší elektrické SUV v nabídce, ještě pod názvem Audi e-tron bylo v prodeji již od roku 2018. V roce 2023 byla továrna přizpůsobena také výrobě elektrického modelu Q4 e-tron na platformě MEB.
V důsledku uzavření závodu Audi v Bruselu zanikne více než 3000 přímých i nepřímých pracovních míst. Konzultace mezi odbory a vedením o společném plánu propouštění byly napjaté a trvaly měsíce. Letos v lednu se nakonec odbory a vedení dohodly a pak začaly přípravy na hromadné propouštění.
Nové Audi A6 má termín premiéry, design unikl na veřejnost o několik dní dříve
